Teachersˇ Self-Study as a Way to Improve Their Professional Activities with Children in Nursery School
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA2101M46" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A2101M46 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teachersˇ Self-Study as a Way to Improve Their Professional Activities with Children in Nursery School
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku představujeme učitelku mateřské školy a její samostudium, jako jeden z prostředků jejího profesního rozvoje. Profesní rozvoj provází učitelku po celou dobu výkonu její profese. Jednou z jeho rovin je samostudium. To je významné tím, že učitelka si v něm sama stanovuje cíle, oblasti svého vzdělávání, sama sebe motivuje, sama sebe kontroluje, hodnotí. Je jednou z možností naplnění jejich vzdělávacích potřeb. Vzdělávací potřeby učitelek vycházejí z jejich úsilí o snahu vykonávat svou práci odborně, kvalifikovaně, aby jejich profesní činnosti byly v co největší míře přínosné pro rozvoj dítěte v edukačním prostředí v mateřské škole. Náš výzkum je zaměřen na tuto snahu učitelek v souvislosti s využíváním samostudia. Zkoumali jsme východiska jejich samostudia, na které vzdělávací oblasti je zaměřeno, jaké překážky učitelky shledávají v jeho využívání. Využívání samostudia učitelek v praxi jsme zkoumali i ve vztahu k jejich délky praxe.
Název v anglickém jazyce
Teachersˇ Self-Study as a Way to Improve Their Professional Activities with Children in Nursery School
Popis výsledku anglicky
V příspěvku představujeme učitelku mateřské školy a její samostudium, jako jeden z prostředků jejího profesního rozvoje. Profesní rozvoj provází učitelku po celou dobu výkonu její profese. Jednou z jeho rovin je samostudium. To je významné tím, že učitelka si v něm sama stanovuje cíle, oblasti svého vzdělávání, sama sebe motivuje, sama sebe kontroluje, hodnotí. Je jednou z možností naplnění jejich vzdělávacích potřeb. Vzdělávací potřeby učitelek vycházejí z jejich úsilí o snahu vykonávat svou práci odborně, kvalifikovaně, aby jejich profesní činnosti byly v co největší míře přínosné pro rozvoj dítěte v edukačním prostředí v mateřské škole. Náš výzkum je zaměřen na tuto snahu učitelek v souvislosti s využíváním samostudia. Zkoumali jsme východiska jejich samostudia, na které vzdělávací oblasti je zaměřeno, jaké překážky učitelky shledávají v jeho využívání. Využívání samostudia učitelek v praxi jsme zkoumali i ve vztahu k jejich délky praxe.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Edukacyjne przestrzenie sytuacji trudnych dzieci
ISBN
978-83-232-3437-1
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
291-306
Počet stran knihy
369
Název nakladatele
Wydawnictwo naukovwe UAM
Místo vydání
Poznaň - Polsko
Kód UT WoS kapitoly
—