Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Oriental Music as a Part of the European Collective Consciousness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA2101ON0" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A2101ON0 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Oriental Music as a Part of the European Collective Consciousness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The idea of the essence of European (Euro-Atlantic) art music has undergone many changes in the course of its historic development to date. Despite its varied cultural manifestations of musical expression this music culture has obviously never been closed to influences from outside Europe. This text deals with selected variants of the interpretation of European music culture as a complex and dynamic system whose historic as well as present form has been affected by the Orient, and by elements of Oriental music as presented in compositions by Western composers. I follow here general principles and cultural movements contributing to the development of European composers idea of the Orient and its reflection in their music. My methodological basis is the current reflection on Orientalism in musicology, and an application of the theory of archetypes of Carl Gustav Jung (1875 - 1961) and the subsequent Jungian tradition.

  • Název v anglickém jazyce

    Oriental Music as a Part of the European Collective Consciousness

  • Popis výsledku anglicky

    The idea of the essence of European (Euro-Atlantic) art music has undergone many changes in the course of its historic development to date. Despite its varied cultural manifestations of musical expression this music culture has obviously never been closed to influences from outside Europe. This text deals with selected variants of the interpretation of European music culture as a complex and dynamic system whose historic as well as present form has been affected by the Orient, and by elements of Oriental music as presented in compositions by Western composers. I follow here general principles and cultural movements contributing to the development of European composers idea of the Orient and its reflection in their music. My methodological basis is the current reflection on Orientalism in musicology, and an application of the theory of archetypes of Carl Gustav Jung (1875 - 1961) and the subsequent Jungian tradition.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Orient in Music - Music of the Orient

  • ISBN

    978-1-5275-0295-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    13-26

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle upon Tyne

  • Místo konání akce

    Grażyna and Kiejstut Academy of Music in Łódź

  • Datum konání akce

    10. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku