Folk Songs in European Music Education: Insights from the Netherlands
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00138765" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00138765 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/9788076034464" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14712/9788076034464</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/9788076034464" target="_blank" >10.14712/9788076034464</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Folk Songs in European Music Education: Insights from the Netherlands
Popis výsledku v původním jazyce
Folk songs have long been the starting point for the growth of children’s musical abilities in the Czech Republic. The Department of Music at the Faculty of Education in Brno has been systematically investigating the attitudes of music teachers towards folk songs regarding the changes in cultural and social development. Beginning locally, the study expands to the Netherlands, offering insights into Western European perspective. Surveys and interviews reveal nuanced approaches, reflecting historical and cultural influences. This paper provides valuable findings, emphasizing the need for culturally sensitive music education practices.
Název v anglickém jazyce
Folk Songs in European Music Education: Insights from the Netherlands
Popis výsledku anglicky
Folk songs have long been the starting point for the growth of children’s musical abilities in the Czech Republic. The Department of Music at the Faculty of Education in Brno has been systematically investigating the attitudes of music teachers towards folk songs regarding the changes in cultural and social development. Beginning locally, the study expands to the Netherlands, offering insights into Western European perspective. Surveys and interviews reveal nuanced approaches, reflecting historical and cultural influences. This paper provides valuable findings, emphasizing the need for culturally sensitive music education practices.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Teorie a praxe hudební výchovy VIII
ISBN
9788076034464
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
93-97
Název nakladatele
Univerzita Karlova
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—