Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Folk Songs in European Music Education: Insights from the Netherlands

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F24%3A00138765" target="_blank" >RIV/00216224:14410/24:00138765 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/9788076034464" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14712/9788076034464</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/9788076034464" target="_blank" >10.14712/9788076034464</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Folk Songs in European Music Education: Insights from the Netherlands

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Folk songs have long been the starting point for the growth of children’s musical abilities in the Czech Republic. The Department of Music at the Faculty of Education in Brno has been systematically investigating the attitudes of music teachers towards folk songs regarding the changes in cultural and social development. Beginning locally, the study expands to the Netherlands, offering insights into Western European perspective. Surveys and interviews reveal nuanced approaches, reflecting historical and cultural influences. This paper provides valuable findings, emphasizing the need for culturally sensitive music education practices.

  • Název v anglickém jazyce

    Folk Songs in European Music Education: Insights from the Netherlands

  • Popis výsledku anglicky

    Folk songs have long been the starting point for the growth of children’s musical abilities in the Czech Republic. The Department of Music at the Faculty of Education in Brno has been systematically investigating the attitudes of music teachers towards folk songs regarding the changes in cultural and social development. Beginning locally, the study expands to the Netherlands, offering insights into Western European perspective. Surveys and interviews reveal nuanced approaches, reflecting historical and cultural influences. This paper provides valuable findings, emphasizing the need for culturally sensitive music education practices.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Teorie a praxe hudební výchovy VIII

  • ISBN

    9788076034464

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    93-97

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku