Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Folk songs: Tradition Embedded in Education: An Exploration of Their Role in Music Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10491740" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10491740 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Folk songs: Tradition Embedded in Education: An Exploration of Their Role in Music Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Folk songs are essential carriers of cultural heritage, preserving the memories, customs, and dialects of our ancestors (Dutta &amp; Kikhi, 2016). They serve as the foundation of musical traditions, reflecting a community&apos;s history, values, and social experiences (Harmon &amp; Adams, 2018). This chapter explores the significance of folk songs in contemporary education and advocates for their inclusion in music lessons. It examines how these songs, as reflections of national traditions, can be effectively integrated into the classroom and what role they play in structuring music lessons. Special attention is given to the countries and regions where the authors reside -South Tyrol and the Czech Republic - and the ways in which folk songs are embedded in local music education systems.

  • Název v anglickém jazyce

    Folk songs: Tradition Embedded in Education: An Exploration of Their Role in Music Education

  • Popis výsledku anglicky

    Folk songs are essential carriers of cultural heritage, preserving the memories, customs, and dialects of our ancestors (Dutta &amp; Kikhi, 2016). They serve as the foundation of musical traditions, reflecting a community&apos;s history, values, and social experiences (Harmon &amp; Adams, 2018). This chapter explores the significance of folk songs in contemporary education and advocates for their inclusion in music lessons. It examines how these songs, as reflections of national traditions, can be effectively integrated into the classroom and what role they play in structuring music lessons. Special attention is given to the countries and regions where the authors reside -South Tyrol and the Czech Republic - and the ways in which folk songs are embedded in local music education systems.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Singing with Children. Vocal Pedagogical Perspectives

  • ISBN

    978-88-351-6174-5

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    13-26

  • Počet stran knihy

    200

  • Název nakladatele

    FrancoAngeli s.r.l.

  • Místo vydání

    Milano

  • Kód UT WoS kapitoly