Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

AURASMA OR AN APPLICATION OF AUGMENTED REALITY IN PREPARATION OF EDUCATIONAL MATERIALS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901T9E" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901T9E - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.0454" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.0454</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2018.0454" target="_blank" >10.21125/inted.2018.0454</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    AURASMA OR AN APPLICATION OF AUGMENTED REALITY IN PREPARATION OF EDUCATIONAL MATERIALS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    By integrating mobile touch screen technology in teaching, whether we mean tablets, iPads or smartphones, we are offered a wide range of new options. A new space opens up to support the principles of clarity, visualization, modeling, development of creative thinking or the use of constructivist approaches. Mobile touch screen devices can be applied to any stage of the learning process, we can use them for practice, repetition, motivation or individualization. Adding the so-called augmented reality, when a student is shown a digitally enhanced view of the real world, adds a new dimension to instruction. Applications using augmented reality offer the student the opportunity to explore objects from different angles, they can help when teaching thematic units where it is difficult to get the real concept, or real experience. At the same time these applications allow the student to work at an individual pace, giving space for imagination and creativity. The Aurasma application is not only an augmented reality application, but also allows for creating its own augmented reality. This paper focuses on examples of the production of teaching materials in various interdisciplinary areas using an augmented reality application, i.e. Aurasma. Attention is also paid to the optimization of multimedia objects which are embeded in the appliation environment with requirements for the most effective output reflecting the needs of instruction.

  • Název v anglickém jazyce

    AURASMA OR AN APPLICATION OF AUGMENTED REALITY IN PREPARATION OF EDUCATIONAL MATERIALS

  • Popis výsledku anglicky

    By integrating mobile touch screen technology in teaching, whether we mean tablets, iPads or smartphones, we are offered a wide range of new options. A new space opens up to support the principles of clarity, visualization, modeling, development of creative thinking or the use of constructivist approaches. Mobile touch screen devices can be applied to any stage of the learning process, we can use them for practice, repetition, motivation or individualization. Adding the so-called augmented reality, when a student is shown a digitally enhanced view of the real world, adds a new dimension to instruction. Applications using augmented reality offer the student the opportunity to explore objects from different angles, they can help when teaching thematic units where it is difficult to get the real concept, or real experience. At the same time these applications allow the student to work at an individual pace, giving space for imagination and creativity. The Aurasma application is not only an augmented reality application, but also allows for creating its own augmented reality. This paper focuses on examples of the production of teaching materials in various interdisciplinary areas using an augmented reality application, i.e. Aurasma. Attention is also paid to the optimization of multimedia objects which are embeded in the appliation environment with requirements for the most effective output reflecting the needs of instruction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2018 Proceedings

  • ISBN

    978-84-697-9480-7

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    2389-2394

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Valencia

  • Datum konání akce

    5. 3. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000447408802068