Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Supporting the Learning of Polish and Czech Students by Digital Tools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901UQG" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901UQG - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.educationalrev.us.edu.pl/dok/volumes/tner_1_2018.pdf" target="_blank" >http://www.educationalrev.us.edu.pl/dok/volumes/tner_1_2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2017.50.4.16" target="_blank" >10.15804/tner.2017.50.4.16</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Supporting the Learning of Polish and Czech Students by Digital Tools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents the results of exploring the purposes of using digital toolsto support student learning at universities. This comprises some identifiedtypes of digital tools and the frequency of their use by academic staff, whichvaries due to their level of digital literacy. Then the collected data is providedconcerning the numbers of academic staff using basic electronic communicationmethods. The above data were collected in Polish and Czech universitiesand later compared to each other.The presented study was conducted over the period 2015-2016 withinthe IRNet project - International research network for study and developmentof new tools and methods for advanced pedagogical science in the field of ICTinstruments, e-learning and intercultural competences in Poland (Universityof Silesia, Faculty of Ethnology and Educational Science in Cieszyn) and theCzech Republic (University of Ostrava, Pedagogical Faculty).The undertaken research was aimed at recognizing academic teachers?activities concerning their support in university students? learning process.

  • Název v anglickém jazyce

    Supporting the Learning of Polish and Czech Students by Digital Tools

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the results of exploring the purposes of using digital toolsto support student learning at universities. This comprises some identifiedtypes of digital tools and the frequency of their use by academic staff, whichvaries due to their level of digital literacy. Then the collected data is providedconcerning the numbers of academic staff using basic electronic communicationmethods. The above data were collected in Polish and Czech universitiesand later compared to each other.The presented study was conducted over the period 2015-2016 withinthe IRNet project - International research network for study and developmentof new tools and methods for advanced pedagogical science in the field of ICTinstruments, e-learning and intercultural competences in Poland (Universityof Silesia, Faculty of Ethnology and Educational Science in Cieszyn) and theCzech Republic (University of Ostrava, Pedagogical Faculty).The undertaken research was aimed at recognizing academic teachers?activities concerning their support in university students? learning process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    192-205

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85063234251