Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Instruction of czech upper primary school students using printed and electronic study materials

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901V2O" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901V2O - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/CERVENKOVA2018INS" target="_blank" >https://library.iated.org/view/CERVENKOVA2018INS</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2018.2465" target="_blank" >10.21125/edulearn.2018.2465</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Instruction of czech upper primary school students using printed and electronic study materials

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents empirical findings regarding the use of printed and electronic study materials to aid the students? learning process. It follows up on the authors? previous research which analyzed textbooks used by lower secondary school students in order to identify and describe the learning elements they contain, focusing on text and visual elements with scaffolding potential. Those elements were then classified with regard to their type, purpose and means. However, the question is whether teachers are aware of the scaffolding potential of the textbooks. The qualitative study uses halfstructured in-depth interviews to determine how teachers use study materials to aid their students? learning process, i.e. how they use and modify the learning elements that can be found in textbooks. Socio-cultural approaches, the scaffolding concept and the framework for analyzing scaffolding strategies [1], [2] are the theoretical and methodological bases for the study.

  • Název v anglickém jazyce

    Instruction of czech upper primary school students using printed and electronic study materials

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents empirical findings regarding the use of printed and electronic study materials to aid the students? learning process. It follows up on the authors? previous research which analyzed textbooks used by lower secondary school students in order to identify and describe the learning elements they contain, focusing on text and visual elements with scaffolding potential. Those elements were then classified with regard to their type, purpose and means. However, the question is whether teachers are aware of the scaffolding potential of the textbooks. The qualitative study uses halfstructured in-depth interviews to determine how teachers use study materials to aid their students? learning process, i.e. how they use and modify the learning elements that can be found in textbooks. Socio-cultural approaches, the scaffolding concept and the framework for analyzing scaffolding strategies [1], [2] are the theoretical and methodological bases for the study.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN18 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-02709-5

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    10139-10146

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Palma

  • Místo konání akce

    Palma (Spain)

  • Datum konání akce

    2. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku