Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nondogmatic Approach to Teaching DOGME in ESP

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F18%3A00103261" target="_blank" >RIV/00216224:14640/18:00103261 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Nondogmatic Approach to Teaching DOGME in ESP

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the principles of Dogme approach in lessons of English for Specific Purposes at tertiary level. The author argues that this material-light approach is particularly suitable at this level as university students are aware of their needs in foreign language learning and employ their (future) professional identities in the learning process. The author discusses the impact of Dogme elements on the students´ engagement and autonomy. Examples from syllabus design and material design from an ESP course for sports coaches are presented and the role of the teacher with regard to the shift in power in Dogme lessons is considered. Special attention is paid to various types of scaffolding provided to students by the teacher as well as other students.

  • Název v anglickém jazyce

    Nondogmatic Approach to Teaching DOGME in ESP

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the principles of Dogme approach in lessons of English for Specific Purposes at tertiary level. The author argues that this material-light approach is particularly suitable at this level as university students are aware of their needs in foreign language learning and employ their (future) professional identities in the learning process. The author discusses the impact of Dogme elements on the students´ engagement and autonomy. Examples from syllabus design and material design from an ESP course for sports coaches are presented and the role of the teacher with regard to the shift in power in Dogme lessons is considered. Special attention is paid to various types of scaffolding provided to students by the teacher as well as other students.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů