Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nondogmatic approach to Dogme in teaching ESP

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F19%3A00109886" target="_blank" >RIV/00216224:14640/19:00109886 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Nondogmatic approach to Dogme in teaching ESP

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the principles of Dogme approach in lessons of English for Specific Purposes at tertiary level. The author argues that this materials-light approach is particularly suitable at this level as university students are aware of their needs in foreign language learning and employ their (future) professional identities and so-called possible selves in the learning process. The author discusses the impact of Dogme elements on the students’ engagement and autonomy. Examples from syllabus design and material design from an ESP course for sports coaches are presented and the role of the teacher with regard to the shift in power in Dogme lessons is considered.

  • Název v anglickém jazyce

    Nondogmatic approach to Dogme in teaching ESP

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the principles of Dogme approach in lessons of English for Specific Purposes at tertiary level. The author argues that this materials-light approach is particularly suitable at this level as university students are aware of their needs in foreign language learning and employ their (future) professional identities and so-called possible selves in the learning process. The author discusses the impact of Dogme elements on the students’ engagement and autonomy. Examples from syllabus design and material design from an ESP course for sports coaches are presented and the role of the teacher with regard to the shift in power in Dogme lessons is considered.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    OD TEORIJE DO PRAKSE U JEZIKU STRUKE

  • ISBN

  • ISSN

    1849-9279

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    138-143

  • Název nakladatele

    Association of LSP Teachers at Higher Education Institutions

  • Místo vydání

    Zagreb

  • Místo konání akce

    Záhřeb

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku