Nondogmatic approach to Dogme in teaching ESP
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F19%3A00109886" target="_blank" >RIV/00216224:14640/19:00109886 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Nondogmatic approach to Dogme in teaching ESP
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the principles of Dogme approach in lessons of English for Specific Purposes at tertiary level. The author argues that this materials-light approach is particularly suitable at this level as university students are aware of their needs in foreign language learning and employ their (future) professional identities and so-called possible selves in the learning process. The author discusses the impact of Dogme elements on the students’ engagement and autonomy. Examples from syllabus design and material design from an ESP course for sports coaches are presented and the role of the teacher with regard to the shift in power in Dogme lessons is considered.
Název v anglickém jazyce
Nondogmatic approach to Dogme in teaching ESP
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the principles of Dogme approach in lessons of English for Specific Purposes at tertiary level. The author argues that this materials-light approach is particularly suitable at this level as university students are aware of their needs in foreign language learning and employ their (future) professional identities and so-called possible selves in the learning process. The author discusses the impact of Dogme elements on the students’ engagement and autonomy. Examples from syllabus design and material design from an ESP course for sports coaches are presented and the role of the teacher with regard to the shift in power in Dogme lessons is considered.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
OD TEORIJE DO PRAKSE U JEZIKU STRUKE
ISBN
—
ISSN
1849-9279
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
138-143
Název nakladatele
Association of LSP Teachers at Higher Education Institutions
Místo vydání
Zagreb
Místo konání akce
Záhřeb
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—