Students´ Language Needs Analysis as a Motivation Mover - Czech and Taiwanese Case Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F20%3A50015892" target="_blank" >RIV/62690094:18450/20:50015892 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-38778-5_13" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-38778-5_13</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-38778-5_13" target="_blank" >10.1007/978-3-030-38778-5_13</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Students´ Language Needs Analysis as a Motivation Mover - Czech and Taiwanese Case Study
Popis výsledku v původním jazyce
The paper discusses a proved pedagogical scenario on active involvement of students into the learning process by formulating their needs and expectations and sharing experience on individual subjects at the introductory lesson at the beginning of semester. This study investigates students´ language learning behaviour, their approach and motivation in Czech and Taiwanese university environment. The paper focuses on students´ experience in utilization of online study material and correlation between their needs in practising individual language competences and their level of language competence
Název v anglickém jazyce
Students´ Language Needs Analysis as a Motivation Mover - Czech and Taiwanese Case Study
Popis výsledku anglicky
The paper discusses a proved pedagogical scenario on active involvement of students into the learning process by formulating their needs and expectations and sharing experience on individual subjects at the introductory lesson at the beginning of semester. This study investigates students´ language learning behaviour, their approach and motivation in Czech and Taiwanese university environment. The paper focuses on students´ experience in utilization of online study material and correlation between their needs in practising individual language competences and their level of language competence
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Emerging Technologies for Education. SETE 2019
ISBN
978-3-030-38777-8
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
99-108
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Magdeburg, germany
Datum konání akce
23. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—