Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jazykové kompetence studentů se specifickými poruchami učení - analýza a interpretace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AN2302I8Y" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:N2302I8Y - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.grantjournal.com/issue/1102/PDF/1102.pdf" target="_blank" >https://www.grantjournal.com/issue/1102/PDF/1102.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jazykové kompetence studentů se specifickými poruchami učení - analýza a interpretace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vysokoškolské studium s sebou nese kvalitativní a kvantitativní změny, se kterými se studenti 1. ročníků vysokých škol musí co nejdříve vypořádat. Zcela jistě jsou na studenty kladeny vyšší kompetenční nároky. Každý student musí disponovat celou řadou kompetencí, aby ve studiu uspěl. Problematické se jeví prokazování jednotlivých kompetencí u studentů se specifickými potřebami. V našem příspěvku se zaměříme na jazykové kompetence u studentů se specifickými poruchami učení. Jazykové kompetence mají při studiu na vysoké škole nezastupitelné místo. Studenti v rámci svého studia píší seminární práce a eseje, skládají ústní i písemné zkoušky. Vyvrcholením vysokoškolského studia je obhajoba bakalářské, popř. diplomové práce. Studenti se specifickými poruchami učení v oblasti jazykových kompetencí více či méně selhávají, a to v důsledku subjektivních či objektivních příčin.

  • Název v anglickém jazyce

    Language competence of students with specific learning difficulties - analysis and interpretation

  • Popis výsledku anglicky

    University studies entail qualitative and quantitative changes that first-year university students have to deal with as soon as possible. Certainly higher competence demands are placed on students. Every student must possess a whole range of competences in order to succeed in their studies. Demonstration of individual competencies for students with specific needs appears to be problematic. In our contribution, we will focus on the language competences of students with specific learning difficulties. Language competences have an irreplaceable place when studying at university. As part of their studies, students write term seminar paper and essays, and take oral and written exams. The culmination of university studies is the defense of a bachelor's degree, or diploma thesis. Students with specific learning difficulties in the area of language competences fail more or less, as a result of subjective or objective causes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000259" target="_blank" >TL03000259: Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně ZŠ</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Grant Journal

  • ISSN

    1805-062X

  • e-ISSN

    1805-0638

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    44-50

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus