Jazykové kompetence studentů se specifickými poruchami učení - analýza a interpretace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AN2302I8Y" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:N2302I8Y - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.grantjournal.com/issue/1102/PDF/1102.pdf" target="_blank" >https://www.grantjournal.com/issue/1102/PDF/1102.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jazykové kompetence studentů se specifickými poruchami učení - analýza a interpretace
Popis výsledku v původním jazyce
Vysokoškolské studium s sebou nese kvalitativní a kvantitativní změny, se kterými se studenti 1. ročníků vysokých škol musí co nejdříve vypořádat. Zcela jistě jsou na studenty kladeny vyšší kompetenční nároky. Každý student musí disponovat celou řadou kompetencí, aby ve studiu uspěl. Problematické se jeví prokazování jednotlivých kompetencí u studentů se specifickými potřebami. V našem příspěvku se zaměříme na jazykové kompetence u studentů se specifickými poruchami učení. Jazykové kompetence mají při studiu na vysoké škole nezastupitelné místo. Studenti v rámci svého studia píší seminární práce a eseje, skládají ústní i písemné zkoušky. Vyvrcholením vysokoškolského studia je obhajoba bakalářské, popř. diplomové práce. Studenti se specifickými poruchami učení v oblasti jazykových kompetencí více či méně selhávají, a to v důsledku subjektivních či objektivních příčin.
Název v anglickém jazyce
Language competence of students with specific learning difficulties - analysis and interpretation
Popis výsledku anglicky
University studies entail qualitative and quantitative changes that first-year university students have to deal with as soon as possible. Certainly higher competence demands are placed on students. Every student must possess a whole range of competences in order to succeed in their studies. Demonstration of individual competencies for students with specific needs appears to be problematic. In our contribution, we will focus on the language competences of students with specific learning difficulties. Language competences have an irreplaceable place when studying at university. As part of their studies, students write term seminar paper and essays, and take oral and written exams. The culmination of university studies is the defense of a bachelor's degree, or diploma thesis. Students with specific learning difficulties in the area of language competences fail more or less, as a result of subjective or objective causes.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000259" target="_blank" >TL03000259: Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně ZŠ</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Grant Journal
ISSN
1805-062X
e-ISSN
1805-0638
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
44-50
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—