Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflection of Students’ Language Needs Analysis in the e-Course—Comparative Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F19%3A50015891" target="_blank" >RIV/62690094:18450/19:50015891 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-13-8260-4_37" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-981-13-8260-4_37</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-13-8260-4_37" target="_blank" >10.1007/978-981-13-8260-4_37</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reflection of Students’ Language Needs Analysis in the e-Course—Comparative Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Research in this comparative study highlights utilization of social applications, web language educational portals and current possibilities of virtual learning space in teaching/learning languages in university setting. The main research tool is a survey based on the questionnaire &apos;Students’ Language Needs Analysis&apos; where students’ perspective is of key importance. Findings from the needs analy-sis map students experience with online sources and their perception and potential benefits in mastering the language. The other key explored area refers to students’ language competences measured according to CEFR scale. Reached levels of stu-dents’ language competences are put into the context with students’ requirements on desirable improvement of their language skills as well as applied methods of learning language. The paper brings not only comparison of findings from two latest surveys but as an added value it also brings an example of adapted study material on the virtual platform reflecting findings from students’ needs analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflection of Students’ Language Needs Analysis in the e-Course—Comparative Study

  • Popis výsledku anglicky

    Research in this comparative study highlights utilization of social applications, web language educational portals and current possibilities of virtual learning space in teaching/learning languages in university setting. The main research tool is a survey based on the questionnaire &apos;Students’ Language Needs Analysis&apos; where students’ perspective is of key importance. Findings from the needs analy-sis map students experience with online sources and their perception and potential benefits in mastering the language. The other key explored area refers to students’ language competences measured according to CEFR scale. Reached levels of stu-dents’ language competences are put into the context with students’ requirements on desirable improvement of their language skills as well as applied methods of learning language. The paper brings not only comparison of findings from two latest surveys but as an added value it also brings an example of adapted study material on the virtual platform reflecting findings from students’ needs analysis.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Smart Education and e-Learning 2019. Smart Innovation, Systems and Technologies

  • ISBN

    978-981-13-8259-8

  • ISSN

    2190-3018

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    409-420

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Singapor

  • Místo konání akce

    St. Julian’s; Malta

  • Datum konání akce

    17. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku