Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychodidactic approach in the development of language competences in university students within blended learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50014587" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50014587 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/02680513.2018.1454834" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/02680513.2018.1454834</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/02680513.2018.1454834" target="_blank" >10.1080/02680513.2018.1454834</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Psychodidactic approach in the development of language competences in university students within blended learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discusses the deployment of cognitive and affective components for teaching languages in a blended learning university setting. A modified expectancy model of motivation was designed and applied. The usability testing of a language education website was used as a framework with affective and cognitive features. The selection of the education website was based on findings gained from the language needs analysis. The level of students&apos; language competence representing the cognitive component was diagnosed based on their results in the placement tests in the DIALANG language website. Many students showed progress in language knowledge by the end of the semester. Results were higher than students had expected and enough to encourage further research. The affective part is discussed in the modified expectancy model of motivation that was designed and applied. The psychodidactic approach used in the research met students&apos; motivational and emotional needs without sacrificing their improved competence in language development.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychodidactic approach in the development of language competences in university students within blended learning

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses the deployment of cognitive and affective components for teaching languages in a blended learning university setting. A modified expectancy model of motivation was designed and applied. The usability testing of a language education website was used as a framework with affective and cognitive features. The selection of the education website was based on findings gained from the language needs analysis. The level of students&apos; language competence representing the cognitive component was diagnosed based on their results in the placement tests in the DIALANG language website. Many students showed progress in language knowledge by the end of the semester. Results were higher than students had expected and enough to encourage further research. The affective part is discussed in the modified expectancy model of motivation that was designed and applied. The psychodidactic approach used in the research met students&apos; motivational and emotional needs without sacrificing their improved competence in language development.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Open learning

  • ISSN

    0268-0513

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    142-154

  • Kód UT WoS článku

    000434654400007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85044444449