Podnikavost a digitalizace jako soudobé edukační cíle pro podporu konkurenceschopnosti absolventů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25739018%3A_____%2F20%3AN0000006" target="_blank" >RIV/25739018:_____/20:N0000006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://konference.vspj.cz/download?hash=6fe9939674a4d4c064a7bfd91ff48f5ab5fbd7ad" target="_blank" >https://konference.vspj.cz/download?hash=6fe9939674a4d4c064a7bfd91ff48f5ab5fbd7ad</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podnikavost a digitalizace jako soudobé edukační cíle pro podporu konkurenceschopnosti absolventů
Popis výsledku v původním jazyce
Konkurenceschopnost, kritické myšlení, podnikavost a digitální gramotnost patří k důležitým prioritám soudobého vysokoškolského profesně orientovaného vzdělávání. Zajišťují žádoucí dovednostně orientovaný kompetenční model studia s vazbami složek cílů kognitivních, metakognitivních, sociálních, personálních a praktických. Tento kompetenční model má integrální charakter, není zacílen pouze na přípravu studentů na budoucí povolání, jeho cílem je vést vzdělávané k flexibilitě v myšlení, motivovat je ke kritickému a angažovanému přístupu ke vzdělávání na bázi self-responsible learning, k dosažení vysoké úrovně mediální a digitální gramotnosti. To vše je předpokladem k úspěšnému - konkurenceschopnému - podnikání anebo k solidnímu uplatnění absolventů na trhu práce na pozicích kvalifikovaných zaměstnanců. Přístupy k takto orientovanému podnikatelskému vzdělávání na bázi výsledků empirického výzkumu na konkrétní škole - Vysoké škole mezinárodních a veřejných vztahů Praha (VŠMVVP) - u úzké skupiny studentů autoři opatrně interpretují jako alternativní přístup, respektive příspěvek k probíhající diskuzi o modernizaci vzdělávání, o aktivizaci a motivaci studentů, o zefektivnění vysokoškolského vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Entrepreneurship and Digitalization as Contemporary Educational Objectives to Support Competitiveness of Graduates
Popis výsledku anglicky
Competitiveness, critical thinking, entrepreneurship and digital literacy are important components of priorities in contemporary higher education. They provide the desired skills-oriented competence model of study with the links of cognitive, metacognitive, social, personnel and practical components. This competence model has an integral character, it is not aimed only at preparation for future professions, its goal is to lead educated people to flexibility in thinking, motivate them to a critical and engaged approach to education based on self-responsible learning, to achieve a high level of media and digital literacy. All this is a prerequisite for successful - competitive - business or for a solid employment of graduates in the labor market. Approaches to such oriented vocational education based on the analysis of the results of empirical research at a particular school (College of International and Public Relations Prague) in a narrow group of students are carefully interpreted by the authors only as a contribution to the ongoing discussion on modernizing education, activating and motivating students and streamlining higher education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z 12. ročníku mezinárodní vědecké konference KONKURENCE
ISBN
978-80-88064-52-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
242 - 251
Název nakladatele
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Místo vydání
Jihlava
Místo konání akce
Jihlava
Datum konání akce
19. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—