Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Předpoklady, očekávání, kompetence a motivace profesního uplatnění vysokoškolských studentů se specifickými vzdělávacími potřebami

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F16%3A33160937" target="_blank" >RIV/61989592:15260/16:33160937 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Předpoklady, očekávání, kompetence a motivace profesního uplatnění vysokoškolských studentů se specifickými vzdělávacími potřebami

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stať se zabývá zásadními faktory ovlivňujícími studijní a profesní úspěšnost studentů se specifickými vzdělávacími potřebami, resp. s tělesným (nejen) postižením. Všímá si souvztažnosti mezi studijními podmínkami a studentovým postižením v kontextu jeho přání, očekávání, motivace, kompetencí a uvědomění si smyslu svého usilování. Poukazuje na souvislost mezi studiem, pracovním uplatněním a solidní kvalitou života. Zabývá se také možnostmi a hranicemi v poradenské podpoře a studijní facilitaci studentů s postižením. Vychází především ze situační analýzy a zpracování poznatků z dvacetiletého empirického výzkumu, jenž shrnuje a interpretuje v kontextu s aktuálním stavem v českém univerzitním prostředí.

  • Název v anglickém jazyce

    Assumptions,expectations, skills and motivation and employability of university students with special educational needs

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the significant factors affecting the academic and professional success of students with special educational needs, resp. with physical (not only) disability. Notes correlation between study conditions and student's disability in the context of his wishes, expectations, motivation, competence and awareness of the meaning of his aspirations. Highlights the link between study, work and applying solid quality of life. It also discusses the possibilities and limits of counselling support and facilitation of learning of students with disabilities. It is based mainly on situational analysis and process knowledge of twenty years of empirical research, which summarizes and interprets the context of the current situation in the Czech university environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aula

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    67-84

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus