Předpoklady, očekávání, kompetence a motivace profesního uplatnění vysokoškolských studentů se specifickými vzdělávacími potřebami
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F16%3A33160937" target="_blank" >RIV/61989592:15260/16:33160937 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Předpoklady, očekávání, kompetence a motivace profesního uplatnění vysokoškolských studentů se specifickými vzdělávacími potřebami
Popis výsledku v původním jazyce
Stať se zabývá zásadními faktory ovlivňujícími studijní a profesní úspěšnost studentů se specifickými vzdělávacími potřebami, resp. s tělesným (nejen) postižením. Všímá si souvztažnosti mezi studijními podmínkami a studentovým postižením v kontextu jeho přání, očekávání, motivace, kompetencí a uvědomění si smyslu svého usilování. Poukazuje na souvislost mezi studiem, pracovním uplatněním a solidní kvalitou života. Zabývá se také možnostmi a hranicemi v poradenské podpoře a studijní facilitaci studentů s postižením. Vychází především ze situační analýzy a zpracování poznatků z dvacetiletého empirického výzkumu, jenž shrnuje a interpretuje v kontextu s aktuálním stavem v českém univerzitním prostředí.
Název v anglickém jazyce
Assumptions,expectations, skills and motivation and employability of university students with special educational needs
Popis výsledku anglicky
The article deals with the significant factors affecting the academic and professional success of students with special educational needs, resp. with physical (not only) disability. Notes correlation between study conditions and student's disability in the context of his wishes, expectations, motivation, competence and awareness of the meaning of his aspirations. Highlights the link between study, work and applying solid quality of life. It also discusses the possibilities and limits of counselling support and facilitation of learning of students with disabilities. It is based mainly on situational analysis and process knowledge of twenty years of empirical research, which summarizes and interprets the context of the current situation in the Czech university environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aula
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
67-84
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—