Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

University students with learning disabilities at the Faculty of Education, Charles University in Prague

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10286537" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10286537 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.termedia.pl/Original-article-University-students-with-learning-disabilities-at-the-Faculty-of-Education-Charles-University-in-Prague,74,22763,0,1.html" target="_blank" >http://www.termedia.pl/Original-article-University-students-with-learning-disabilities-at-the-Faculty-of-Education-Charles-University-in-Prague,74,22763,0,1.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5114/hpr.2014.42790" target="_blank" >10.5114/hpr.2014.42790</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    University students with learning disabilities at the Faculty of Education, Charles University in Prague

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with learning disabilities (LD) of university students in the Czech Republic. The first part describes most common trends in professional care of students with LD in historical context, the second part analyses contemporary situation of support of students with LD during their university studies. Pivotal part of the text describes the situation at Faculty of Education, Charles University in Prague, from the perspective of state LD students, their difficulties and means of possible support. Qualitative analysis of functional diagnostics took place in the frame of evidence of 15 students with learning disabilities. Focal point of the functional diagnostics is a structured interview in which an identification of needed modification for studying with specific educational needs of students with LD takes place. From our analyses it can be stated, that students with LD apply for registration basing on their experience with high school status of a student with SD, or that their

  • Název v anglickém jazyce

    University students with learning disabilities at the Faculty of Education, Charles University in Prague

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with learning disabilities (LD) of university students in the Czech Republic. The first part describes most common trends in professional care of students with LD in historical context, the second part analyses contemporary situation of support of students with LD during their university studies. Pivotal part of the text describes the situation at Faculty of Education, Charles University in Prague, from the perspective of state LD students, their difficulties and means of possible support. Qualitative analysis of functional diagnostics took place in the frame of evidence of 15 students with learning disabilities. Focal point of the functional diagnostics is a structured interview in which an identification of needed modification for studying with specific educational needs of students with LD takes place. From our analyses it can be stated, that students with LD apply for registration basing on their experience with high school status of a student with SD, or that their

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Health Psychology Report

  • ISSN

    2353-5571

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    39-48

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus