Inkluzivní vzdělávání na vysokých školách v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73580306" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73580306 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Inkluzivní vzdělávání na vysokých školách v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Článek přibližuje situaci inkluzivního vzdělávání studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na vysokých školách v podmínkách České republiky. Popisuje legislativní východiska a instituce podporující inkluzi na vysokých školách. Blíže uvádí situaci na Univerzitě Palackého v Olomouci - vývoj počtu studentů se specifickými potřebami, typologii studentů se specifickými potřebami, služby jim poskytované a problematické aspekty práce s jedinci se specifickými potřebami, především s psychickým onemocněním. Článek je doplněn o příběh studentky s psychickým onemocněním a její reflexi na vysokoškolské studium.
Název v anglickém jazyce
Inclusive education at universities in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The article describes situation of inclusive education of students with special educational needs at universities in the Czech Republic. It describes the legislative background and institutions supporting inclusion at universities. Closer refers to the situation at Palacky University in Olomouc - The evolution of the number of students with special needs, the typology of students with special needs, the services provided to them and the problematic aspects of working with individuals with special needs, especially with psychical illness. The article is accompanied by a story about student with psychical illness and his reflection on university studies.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Integrace a inkluze ve školní praxi
ISSN
2336-1212
e-ISSN
—
Svazek periodika
IV
Číslo periodika v rámci svazku
06
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
22-28
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—