ICT při tvorbě inkluzivního prostředí na univerzitě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F09%3AA1000WD6" target="_blank" >RIV/61988987:17310/09:A1000WD6 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ICT při tvorbě inkluzivního prostředí na univerzitě
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se pokouší ukázat význam ICT při budování inkluzívního prostředí na univerzitě. Popisuje konkrétní situace, kdy ICT pomáhají studentům se zdravotním postižením zvládat úskalí při studiu, při sledování výuky, plnění úkolů a komunikaci. Významnouroli hrají ICT při celoživotním vzdělávání zaměstnanců univerzit, zvláště cíleně budované a pravidelně realizované eLearningové kurzy zaměřené na témata diverzity, integrace a inkluze. Příspěvek rovněž naznačuje možnosti ICT při budování tzv. virtuálníkomunity, kde zaměstnanci univerzity (akademičtí i neakademičtí), studenti, osoby se zdravotním postižením i bez zdravotního postižení si mohou vyměňovat názory a zkušenosti, popisovat své postoje, přicházet s nápady a náměty, jak inkluzívní prostředí budovat.
Název v anglickém jazyce
ICT in developing of inclusive environment atuniversity
Popis výsledku anglicky
An article tries to show the significance of ICT in building of inclusive education at university. It describes concrete situations when ICT can help students with special needs manage situation during educational process like study lectures, meet the requirements, communicate, etc. ICT have an important role in lifelong education of university staff, especially thanks to integrity, diversity and inclusive education oriented eLearning courses. An article also outlines potential of ICT in building virtual community where university staff (academic as well as administrative), students, people with and without handicap can exchange opinions and experience, describe their attitudes, bring ideas and suggestions how to build inclusive university education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Social Networking
ISBN
978-80-248-2117-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Vysoká škola báňská - technická univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Čeladná
Datum konání akce
11. 11. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—