Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Focus on research of Special education in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901VVB" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901VVB - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Focus on research of Special education in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Special education is the independent and modern scientific discipline which deals with quality of life of people with disabilities. Research of special education consists of deliberate, targeted and controlled professional activities. Empirical methods of special educational research explorecontexts, relations, interactions and other manifestations of research phenomena. The main subject of special educational research is essentially the original human being, the person with a certain degree of special needs and also different methods of treatment. This paper presents selected basic facts of qualitatively and quantitatively used strategies in special educational research in the Czech Republic and points out its limits and possibilities. The suitability of using qualitative and quantitative research depends exclusively on aim of research and its objectives. It is important to apply research to the field of education of people with special needs, to their different perceptions, behavior, thinking and psychological processes as well as to their socialization and inclusion into social cultures, which are also the essences of special educational goals in general

  • Název v anglickém jazyce

    Focus on research of Special education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Special education is the independent and modern scientific discipline which deals with quality of life of people with disabilities. Research of special education consists of deliberate, targeted and controlled professional activities. Empirical methods of special educational research explorecontexts, relations, interactions and other manifestations of research phenomena. The main subject of special educational research is essentially the original human being, the person with a certain degree of special needs and also different methods of treatment. This paper presents selected basic facts of qualitatively and quantitatively used strategies in special educational research in the Czech Republic and points out its limits and possibilities. The suitability of using qualitative and quantitative research depends exclusively on aim of research and its objectives. It is important to apply research to the field of education of people with special needs, to their different perceptions, behavior, thinking and psychological processes as well as to their socialization and inclusion into social cultures, which are also the essences of special educational goals in general

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Educational Alternatives

  • ISSN

    1314-7277

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16.2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    16

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    194-204

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus