Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inclusion Facilitators of Students with Special Needs in Secondary School Enviroment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F16%3A86098305" target="_blank" >RIV/61989100:27620/16:86098305 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2016B11" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2016B11</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2016B11" target="_blank" >10.5593/sgemsocial2016B11</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inclusion Facilitators of Students with Special Needs in Secondary School Enviroment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study is to identify the factors that act as facilitators and also as inhibitors in the inclusion of students with special educational needs in secondary schools environment. Factors affecting the inclusion of people with special needs are the basis for the description of barriers that inhibit this process or make them completely impossible. A qualitative research design - semi-structured interview and grounded theory has been used to determine these factors. The outcome of the study is integrating the issue of students with special educational needs and other participants (teachers, family members etc.) into the social and educational consulting services.

  • Název v anglickém jazyce

    Inclusion Facilitators of Students with Special Needs in Secondary School Enviroment

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study is to identify the factors that act as facilitators and also as inhibitors in the inclusion of students with special educational needs in secondary schools environment. Factors affecting the inclusion of people with special needs are the basis for the description of barriers that inhibit this process or make them completely impossible. A qualitative research design - semi-structured interview and grounded theory has been used to determine these factors. The outcome of the study is integrating the issue of students with special educational needs and other participants (teachers, family members etc.) into the social and educational consulting services.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    3rd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts : SGEM 2016 : psychology and psychiatry, sociology and healthcare, education, : conference proceedings : 24-30 August, 2016 : Albena, Bulgaria. Volume I, Book 1

  • ISBN

    978-619-7105-70-4

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    829-835

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    24. 8. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku