Inclusion Facilitators of Students with Special Needs in Secondary School Enviroment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27620%2F16%3A86098305" target="_blank" >RIV/61989100:27620/16:86098305 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2016B11" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2016B11</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2016B11" target="_blank" >10.5593/sgemsocial2016B11</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Inclusion Facilitators of Students with Special Needs in Secondary School Enviroment
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the study is to identify the factors that act as facilitators and also as inhibitors in the inclusion of students with special educational needs in secondary schools environment. Factors affecting the inclusion of people with special needs are the basis for the description of barriers that inhibit this process or make them completely impossible. A qualitative research design - semi-structured interview and grounded theory has been used to determine these factors. The outcome of the study is integrating the issue of students with special educational needs and other participants (teachers, family members etc.) into the social and educational consulting services.
Název v anglickém jazyce
Inclusion Facilitators of Students with Special Needs in Secondary School Enviroment
Popis výsledku anglicky
The aim of the study is to identify the factors that act as facilitators and also as inhibitors in the inclusion of students with special educational needs in secondary schools environment. Factors affecting the inclusion of people with special needs are the basis for the description of barriers that inhibit this process or make them completely impossible. A qualitative research design - semi-structured interview and grounded theory has been used to determine these factors. The outcome of the study is integrating the issue of students with special educational needs and other participants (teachers, family members etc.) into the social and educational consulting services.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
3rd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts : SGEM 2016 : psychology and psychiatry, sociology and healthcare, education, : conference proceedings : 24-30 August, 2016 : Albena, Bulgaria. Volume I, Book 1
ISBN
978-619-7105-70-4
ISSN
2367-5659
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
829-835
Název nakladatele
STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Albena
Datum konání akce
24. 8. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—