Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The basis for choosing MicroLearning within the terms of e-Learning in the context of student preferences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901WLI" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901WLI - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2018.8572183" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2018.8572183</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA.2018.8572183" target="_blank" >10.1109/ICETA.2018.8572183</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The basis for choosing MicroLearning within the terms of e-Learning in the context of student preferences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article focuses on the issue of updatingcurrent e-Learning courses and transforming them into a format that will be better suited to today?s university students. This article presents the results of a questionnaire survey, which was intended to establish student preferences in relation to e-Learning courses and whether these preferences are met by the current courses that these students are studying. The questionnaire survey was supplemented by analysis of student behaviour in individual courses. One effective solution at present seems to be transformation of classic e-Learning courses into MicroLearning. Two e-Learning courses of a technical and non-technical nature were chosen for transformation and will subsequently be tested in a pilot trial. The pilot testing and the process of transformation of the courses is outlined in the article.

  • Název v anglickém jazyce

    The basis for choosing MicroLearning within the terms of e-Learning in the context of student preferences

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the issue of updatingcurrent e-Learning courses and transforming them into a format that will be better suited to today?s university students. This article presents the results of a questionnaire survey, which was intended to establish student preferences in relation to e-Learning courses and whether these preferences are met by the current courses that these students are studying. The questionnaire survey was supplemented by analysis of student behaviour in individual courses. One effective solution at present seems to be transformation of classic e-Learning courses into MicroLearning. Two e-Learning courses of a technical and non-technical nature were chosen for transformation and will subsequently be tested in a pilot trial. The pilot testing and the process of transformation of the courses is outlined in the article.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    16th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications: Proceedings

  • ISBN

    978-1-5386-7912-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    237-244

  • Název nakladatele

    Elfa

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Starý Smokovec, The High Tatras, Slovakia

  • Datum konání akce

    15. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000457680400035