Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attitude of Children´s Parents, Teachers, and Headmasters towards the Admission of Two-Year-Olds to Kindergartens in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901ZF8" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901ZF8 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.czasopismoippis.up.krakow.pl/?page_id=17" target="_blank" >http://www.czasopismoippis.up.krakow.pl/?page_id=17</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attitude of Children´s Parents, Teachers, and Headmasters towards the Admission of Two-Year-Olds to Kindergartens in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The amended Czech Education Act enables the admission of two-year-olds to kindergartens. Certain conditions for the admission of a two-year-old child were stipulated and must be fulfilled. Theresearch has focused on whether two-year-olds are currently already admitted in kindergartens andwhether kindergartens have already created required conditions for their admission. Respondentswere headmasters of kindergartens. The research has also focused on the attitude of kindergartenteachers towards the admission of two-year-olds, the attitude of parents of children attending kindergartens towards the placement of two-year-olds in kindergartens and the attitude of parents oftwo-year-olds who are not yet placed in kindergartens. The text presents the results obtained fromall groups of respondents.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitude of Children´s Parents, Teachers, and Headmasters towards the Admission of Two-Year-Olds to Kindergartens in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The amended Czech Education Act enables the admission of two-year-olds to kindergartens. Certain conditions for the admission of a two-year-old child were stipulated and must be fulfilled. Theresearch has focused on whether two-year-olds are currently already admitted in kindergartens andwhether kindergartens have already created required conditions for their admission. Respondentswere headmasters of kindergartens. The research has also focused on the attitude of kindergartenteachers towards the admission of two-year-olds, the attitude of parents of children attending kindergartens towards the placement of two-year-olds in kindergartens and the attitude of parents oftwo-year-olds who are not yet placed in kindergartens. The text presents the results obtained fromall groups of respondents.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7AMB14PL013" target="_blank" >7AMB14PL013: Pedagogické diagnostikování školní připravenosti dítěte jako profesní činnost učitele</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna

  • ISSN

    2353-7140

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    223-232

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus