Specific features of e-learning for teachers as speaking examiners in the new concept of the maturita exam in Czechia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA2001ZME" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A2001ZME - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.candrs.cz/edu-course/vzdelavani-dospelych-2018-transformace-v-ere-digitalizace-a-umele-inteligence/" target="_blank" >https://www.candrs.cz/edu-course/vzdelavani-dospelych-2018-transformace-v-ere-digitalizace-a-umele-inteligence/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Specific features of e-learning for teachers as speaking examiners in the new concept of the maturita exam in Czechia
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to point out to the specificity in education of teachers who adopt the role of examiner in Czech Language and Literature („CLL“) within speaking part of the new concept of the maturita exam (school-leaving exam) in Czechia. The text describes, analyses and evaluates selected problem areas in electronic education of the teaching profession from the point of view of a tutor as well as a participant in education and defines the pros and cons of the educational process in relation to transfer of theoretical knowledge and its application to the pedagogical reality at a secondary school.
Název v anglickém jazyce
Specific features of e-learning for teachers as speaking examiners in the new concept of the maturita exam in Czechia
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to point out to the specificity in education of teachers who adopt the role of examiner in Czech Language and Literature („CLL“) within speaking part of the new concept of the maturita exam (school-leaving exam) in Czechia. The text describes, analyses and evaluates selected problem areas in electronic education of the teaching profession from the point of view of a tutor as well as a participant in education and defines the pros and cons of the educational process in relation to transfer of theoretical knowledge and its application to the pedagogical reality at a secondary school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Vzdělávání dospělých 2018 - transformace v´éře digitalizace a umělé inteligence
ISBN
978-80-906894-4-2
ISSN
2571-3841
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
419-426
Název nakladatele
Česká andragogická společnost
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
11. 12. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—