Teze k revizi středoškolských kurikulárních dokumentů pro český jazyk a literaturu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10487468" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10487468 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=T9BY7U.yfz" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=T9BY7U.yfz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Teze k revizi středoškolských kurikulárních dokumentů pro český jazyk a literaturu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na tři teze, které v diskusi akademiků a učitelů vzešly nad revizí základoškolského RVP, které však byly směřovány ke kurikulu středních škol. První pojmenovává důležitost souladu rámcových programů s ostatními složkami (s podpůrnými materiály a učebnicemi, ŠVP, maturitními a přijímacími zkouškami - i s praxí), druhá vyzývá k návaznostem (ale nikoliv pouhým přenosům) mezi pojetím revidovaného RVP ZV a programy středoškolskými (to se týká zejm. struktury dokumentu, míry integrace složek předmětu a jejich zakotvení), třetí potom míří k vnímané nevyjasněnosti smyslu středoškolské výuky literatury, do níž by případné revidované RVP mohly vnést jasnější hlas.
Název v anglickém jazyce
Theses on the Revision of Secondary School Curriculum of the Czech Language and Literature
Popis výsledku anglicky
Upon the discussion of academic experts and teachers about the revision of the Framework Educational Programme (FEP) for basic schools three theses concering the secondary school curriculum were formulated. The first one stresses the importance of agreement between FEPs and other teaching process components (supporting materials, textbooks, school educational programmes, school-leaving exams, entrance exams and the practice as well). The second thesis demands compliance (and not only transfer) of the revised FEP for basic education and that for secondary schools. The third thesis adresses the perceived lack of purpose ofteaching literature at secondary schools. It is believed that the revised FEP could make the purpose clearer.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Český jazyk a literatura
ISSN
0009-0786
e-ISSN
—
Svazek periodika
75
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—