Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teze k revizi středoškolských kurikulárních dokumentů pro český jazyk a literaturu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F24%3A10487468" target="_blank" >RIV/00216208:11210/24:10487468 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=T9BY7U.yfz" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=T9BY7U.yfz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Teze k revizi středoškolských kurikulárních dokumentů pro český jazyk a literaturu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na tři teze, které v diskusi akademiků a učitelů vzešly nad revizí základoškolského RVP, které však byly směřovány ke kurikulu středních škol. První pojmenovává důležitost souladu rámcových programů s ostatními složkami (s podpůrnými materiály a učebnicemi, ŠVP, maturitními a přijímacími zkouškami - i s praxí), druhá vyzývá k návaznostem (ale nikoliv pouhým přenosům) mezi pojetím revidovaného RVP ZV a programy středoškolskými (to se týká zejm. struktury dokumentu, míry integrace složek předmětu a jejich zakotvení), třetí potom míří k vnímané nevyjasněnosti smyslu středoškolské výuky literatury, do níž by případné revidované RVP mohly vnést jasnější hlas.

  • Název v anglickém jazyce

    Theses on the Revision of Secondary School Curriculum of the Czech Language and Literature

  • Popis výsledku anglicky

    Upon the discussion of academic experts and teachers about the revision of the Framework Educational Programme (FEP) for basic schools three theses concering the secondary school curriculum were formulated. The first one stresses the importance of agreement between FEPs and other teaching process components (supporting materials, textbooks, school educational programmes, school-leaving exams, entrance exams and the practice as well). The second thesis demands compliance (and not only transfer) of the revised FEP for basic education and that for secondary schools. The third thesis adresses the perceived lack of purpose ofteaching literature at secondary schools. It is believed that the revised FEP could make the purpose clearer.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Český jazyk a literatura

  • ISSN

    0009-0786

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    75

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus