Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors influencing the choice of Czech pupils to study at a secondary

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA20021H2" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A20021H2 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.grantjournal.com/" target="_blank" >http://www.grantjournal.com/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors influencing the choice of Czech pupils to study at a secondary

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study is to point out selected motivational factors that influence the students choice of studying at a secondary school with a specialization in engineering in the Czech Republic. The text focuses on the influence of parents and other key persons who have significantly contributed to strengthening pupils 'motivation to study at a selected secondary school. Furthermore pupils interest in technology and other important phenomena influencing the choice of their future education, such as an interest in vocational subjects in their final year, are monitored. The study presents partial pilot research conducted by the Faculty of Education of the University of Ostrava within the project of the Technical Agency of the Czech Republic (TAČR, Zéta).

  • Název v anglickém jazyce

    Factors influencing the choice of Czech pupils to study at a secondary

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study is to point out selected motivational factors that influence the students choice of studying at a secondary school with a specialization in engineering in the Czech Republic. The text focuses on the influence of parents and other key persons who have significantly contributed to strengthening pupils 'motivation to study at a selected secondary school. Furthermore pupils interest in technology and other important phenomena influencing the choice of their future education, such as an interest in vocational subjects in their final year, are monitored. The study presents partial pilot research conducted by the Faculty of Education of the University of Ostrava within the project of the Technical Agency of the Czech Republic (TAČR, Zéta).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ02000083" target="_blank" >TJ02000083: Vzdělávání ve strojírenských oborech a jeho optimalizace pro potřeby trhu práce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    GRANT Journal

  • ISSN

    1805-0638

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Vol.8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Issue 1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    54-57

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus