Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

USE OF SELECTED MOBILE TECHNOLOGIES AT LOWER-SECONDARY SCHOOL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA20021UO" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A20021UO - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2019.1060" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/inted.2019.1060</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2019.1060" target="_blank" >10.21125/inted.2019.1060</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    USE OF SELECTED MOBILE TECHNOLOGIES AT LOWER-SECONDARY SCHOOL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Article deals with the possibilities of using mobile technologies in teaching mathematics. The publication presents the theoretical background from the field of mobile technologies, pedagogical and psychological scientific disciplines, general didactics and didactics of mathematics. On the basis of comprehensive theoretical knowledge, research was carried out, which is presented in the empirical part of the thesis. The presented research aims to verify the possibilities of using a tablet in the teaching of mathematics. The research is also aimed at determining the degree of influencing the acquired knowledge in pupils of the 6th year of elementary school, depending on the involvement of the tablet in the teaching. During the use of tablets in the classroom, a competition factor was used among pupils, using educational games. The experiment compares the outputs of the experimental group the pupils used to teach the math of the tablet, with the outputs of the control group that learned the subject by classical methods without the use of a tablet. The experiment showed a higher increase in knowledge in the experimental group.

  • Název v anglickém jazyce

    USE OF SELECTED MOBILE TECHNOLOGIES AT LOWER-SECONDARY SCHOOL

  • Popis výsledku anglicky

    Article deals with the possibilities of using mobile technologies in teaching mathematics. The publication presents the theoretical background from the field of mobile technologies, pedagogical and psychological scientific disciplines, general didactics and didactics of mathematics. On the basis of comprehensive theoretical knowledge, research was carried out, which is presented in the empirical part of the thesis. The presented research aims to verify the possibilities of using a tablet in the teaching of mathematics. The research is also aimed at determining the degree of influencing the acquired knowledge in pupils of the 6th year of elementary school, depending on the involvement of the tablet in the teaching. During the use of tablets in the classroom, a competition factor was used among pupils, using educational games. The experiment compares the outputs of the experimental group the pupils used to teach the math of the tablet, with the outputs of the control group that learned the subject by classical methods without the use of a tablet. The experiment showed a higher increase in knowledge in the experimental group.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-08619-1

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    4234-4238

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Valencia, Spain

  • Datum konání akce

    11. 3. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000536018104054