Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

QUALITY OF EDUCATION FROM THE PERSPECTIVE OF SELECTED INDICATORS IN EUROPEAN COUNTRIES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA20023HS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A20023HS - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    QUALITY OF EDUCATION FROM THE PERSPECTIVE OF SELECTED INDICATORS IN EUROPEAN COUNTRIES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Educational policies, and in broader context also economic discussions, address quality and efficiency of education. The paper aims to evaluate selected indicators of education quality, focusing on similarities and differences in European countries. The research selected quantitative indicators of education quality and was carried out for a selected set of 31 European countries in the period 2010-2017 with using hierarchical cluster analysis. Applying cluster analysis, the countries have been divided into four clusters according to internal similarity based on the evaluated indicators of education quality. The results showed the highest similarity between the clusters of countries by early leavers from education and training, tertiary education attainment and employment rates of recent graduates.By contrast, the results also proved differences between European countries, mainly by adult participation in learning and by employment rates of recent graduates. These differences are associated with not only the level of educational policies and quality of educational systems, but also economic and social possibilities of the individual countries.

  • Název v anglickém jazyce

    QUALITY OF EDUCATION FROM THE PERSPECTIVE OF SELECTED INDICATORS IN EUROPEAN COUNTRIES

  • Popis výsledku anglicky

    Educational policies, and in broader context also economic discussions, address quality and efficiency of education. The paper aims to evaluate selected indicators of education quality, focusing on similarities and differences in European countries. The research selected quantitative indicators of education quality and was carried out for a selected set of 31 European countries in the period 2010-2017 with using hierarchical cluster analysis. Applying cluster analysis, the countries have been divided into four clusters according to internal similarity based on the evaluated indicators of education quality. The results showed the highest similarity between the clusters of countries by early leavers from education and training, tertiary education attainment and employment rates of recent graduates.By contrast, the results also proved differences between European countries, mainly by adult participation in learning and by employment rates of recent graduates. These differences are associated with not only the level of educational policies and quality of educational systems, but also economic and social possibilities of the individual countries.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2019

  • ISBN

    978-84-09-14755-7

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    2604-2613

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    11. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000530109202099