Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didactic-Analytical and Content-Related Reflection on the Works by Ostrava Teachers Rudolf Kadleček and Arthur Kőnnemann in the Context of Specialized Music Education in the Early 20th Century

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA20024AJ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A20024AJ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Didactic-Analytical and Content-Related Reflection on the Works by Ostrava Teachers Rudolf Kadleček and Arthur Kőnnemann in the Context of Specialized Music Education in the Early 20th Century

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An important component of the development, modernization and innovation of specialized music education consisted, from the historic point of view, in the origination of new literature and music shops. Comprehensive understanding of the condition, formation and perspectives of the music education in Ostrava can only be achieved by detailed studies of archival documents and also by studies of contemporary literature as an important source of information since they are a relevant witness to the contemporary education of music and musical-pedagogical thinking and provide a clear idea of the breadth and range of the issues discussed. This study analyses selected publications of Ostrava teachers Rudolf Kadleček (1856-1917) and Arthur Kőnnemann (1861-1931), who were some of the most important personalities of music education from the 1890s to the 1930s. The author determined the criterion of selection of the works after assessing the comprehensive significance of the individual music-educational works in the context of development of specialized music education of Ostrava and their contribution in terms of music pedagogy, music education and methodology and didactics. In the study the author analyses works called Theorie hmatníku houslového, Příruční knížka ku vyučování počátkům hry na houslích pro učitele i žáka (1904) by Rudolf Kadleček and Rascher zum Ziel, a work written in German. Anleitung zur hőheren technischen Ausbildung der Hand auf mechanischem Wege (1892) by Arthur Kőnnemann.

  • Název v anglickém jazyce

    Didactic-Analytical and Content-Related Reflection on the Works by Ostrava Teachers Rudolf Kadleček and Arthur Kőnnemann in the Context of Specialized Music Education in the Early 20th Century

  • Popis výsledku anglicky

    An important component of the development, modernization and innovation of specialized music education consisted, from the historic point of view, in the origination of new literature and music shops. Comprehensive understanding of the condition, formation and perspectives of the music education in Ostrava can only be achieved by detailed studies of archival documents and also by studies of contemporary literature as an important source of information since they are a relevant witness to the contemporary education of music and musical-pedagogical thinking and provide a clear idea of the breadth and range of the issues discussed. This study analyses selected publications of Ostrava teachers Rudolf Kadleček (1856-1917) and Arthur Kőnnemann (1861-1931), who were some of the most important personalities of music education from the 1890s to the 1930s. The author determined the criterion of selection of the works after assessing the comprehensive significance of the individual music-educational works in the context of development of specialized music education of Ostrava and their contribution in terms of music pedagogy, music education and methodology and didactics. In the study the author analyses works called Theorie hmatníku houslového, Příruční knížka ku vyučování počátkům hry na houslích pro učitele i žáka (1904) by Rudolf Kadleček and Rascher zum Ziel, a work written in German. Anleitung zur hőheren technischen Ausbildung der Hand auf mechanischem Wege (1892) by Arthur Kőnnemann.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Horizonty umenia 6

  • ISBN

    978-80-8206-027-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    230-240

  • Název nakladatele

    Akadémia umení v Banskej Bystrici, Fakulta múzických umení

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    20. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku