Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hudebněvýchovná, hudebněteoretická a metodicko-didaktická literatura ostravských pedagogů v období od 90. let 19. století do roku 1945

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA20024BU" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A20024BU - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.slovenskahudba.com/portfolio/32019/" target="_blank" >http://www.slovenskahudba.com/portfolio/32019/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hudebněvýchovná, hudebněteoretická a metodicko-didaktická literatura ostravských pedagogů v období od 90. let 19. století do roku 1945

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá hudebněvýchovnou, hudebněteoretickou a metodicko-didaktickou literaturou v autorství/spoluautorství ostravských pedagogů v období od 90. let 19. století do roku 1945. Po úvodní kontextové charakteristice regionálních specifik města Ostravy autor přibližuje situaci vývoje hudební výchovy a uvádí klíčové osobnosti hudební výchovy v Ostravě ve sledovaném období. V následující části studie je pozornost věnována přehledovému okruhu hudebněvýchovné, hudebněteoretické a metodicko-didaktické literatury ostravských hudebních pedagogů v období od 90. let 19. století do roku 1945. Mezi významné autory hudebněvýchovné, hudebněteoretické a metodicko-didaktické literatury patřili Arthur Kőnnemann, Rudolf Kadleček, Eduard Marhula, Edvard Rund a Rudolf Wűnsch. Z hlediska tematického a obsahového se jednalo především o literaturu, která vycházela z potřeb rozvoje a modernizace dobové hudební výchovy (oblast instrumentální pedagogiky, hudební teorie, zpěvu a sborového zpěvu, intonace).Další části studie obsahují detailnější didakticko-analytickou a obsahovou reflexi tří klíčových publikací dvou hudebních pedagogů, a to Rudolfa Kadlečka a Rudolfa Wűnsche. Jedná se o spis O výchově hudební. Popularisace myšlenky o správné výchově hudební (1905) Rudolfa Kadlečka; dále o učebnici A prima vista. Škola intonace (1929) a spis Katechismus školského zpěvu: Metodika a teorie (1934) Rudolfa Wűnsche.

  • Název v anglickém jazyce

    Musical-Educational, Musical-Theoretical and Methodical-Didactic Literature by Ostrava Educators from the 1890s to 1945

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with the musical-educational, musical-theoretical and methodical-didactic literature written or co-written by educators from Ostrava from the 1890s to 1945. After introducing contextual characteristics of the regional-specific features of the town of Ostrava, the author describes the development of musical education, and presents the key personalities of musical education in Ostrava in the studied period. The next part of the study focuses on a summary of musical-educational, musical-theoretical and methodical-didactic literature written by Ostrava music teachers between the 1890s and 1945. Major authors of musical-educational, musical-theoretical and methodical-didactic literature included Arthur Kőnnemann, Rudolf Kadleček, Eduard Marhula, Edvard Rund, and Rudolf Wűnsch. In terms of topics and content, this literature was especially based on needs for the development and modernization of contemporary musical education (the area of instrumental pedagogy, music theory, singing and chorus singing, and intonation).Other parts of the study include a detailed didactic-analytical and content-related reflection of three key publications by two music teachers, namely Rudolf Kadleček and Rudolf Wűnsch. The publications in question are 'O výchově hudební. Popularisace myšlenky o správné výchově hudební' (1905) by Rudolf Kadleček, and a textbook called 'A prima vista. Škola intonace' (1929) and a publication called 'Katechismus školského zpěvu: Metodika a teorie' (1934) by Rudolf Wűnsch.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slovenská hudba

  • ISSN

    1335-2458

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    221-239

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus