Hudební výchova na všeobecně vzdělávacích středních školách v Ostravě od 90. let 19. století do roku 1945
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA20021R4" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A20021R4 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/141566/1_MusicologicaBrunensia_54-2019-1_11.pdf?sequence=1" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/141566/1_MusicologicaBrunensia_54-2019-1_11.pdf?sequence=1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2019-1-9" target="_blank" >10.5817/MB2019-1-9</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hudební výchova na všeobecně vzdělávacích středních školách v Ostravě od 90. let 19. století do roku 1945
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá problematikou formování hudební výchovy na všeobecně vzdělávacích školách v Ostravě v období od 90. let 19. století do roku 1945. Hudební výchova se realizovala v rámci nepovinného zpěvu (až od roku 1943 byla hudební výchova zařazena mezi předměty povinné), který zajišťovali většinou tzv. vedlejší (externí) pedagogové. Studie podává plastický obraz hudební výchovy ve čtyřech klíčových všeobecně vzdělávacích středních školách - na matičním gymnáziu v Moravské Ostravě, Státním československém reálném gymnáziu v Moravské Ostravě, Městském reformním reálném gymnáziu v Přívoze a Dívčím lyceu / Dívčím reformním reálném gymnasiu ve Slezské Ostravě. Zvláštní místo zaujímal v kontextu dobových hudebněvýchovných aktivit u ostravských Němců orchestr středoškolských studentů (Orchester deutscher Studenten der Ostrauer Mittelschulen), který měl značný význam také pro české studenty.
Název v anglickém jazyce
Music education in general education secondary schools in Ostrava from the 1890s to 1945
Popis výsledku anglicky
The study deals with the formation of music education in general education schools in Ostrava in the period from the 1890s to 1945. Music education was carried out within the framework of non-compulsory singing (it was only from 1943 that musical education was included among compulsory subjects), where it was mostly taught by so-called external pedagogues. The study gives a vivid picture of music education in four key general education secondary schools - at the matriculation gymnasium in Moravská Ostrava, Czechoslovak state grammar school in Moravská Ostrava, Municipal Grammar School in Přívoz and the Girls' Lyceum / Girls' Reform Grammar School in Slezská Ostrava. The Orchestra of Secondary School Students (Orchester deutscher Studenten der Ostrauer Mittelschulen), which was highly significant also for Czech students, had a special place in the context of contemporary music education activities among the Germans in Ostrava.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Musicologica Brunensia
ISSN
1212-0391
e-ISSN
2336-436X
Svazek periodika
54
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
95-108
Kód UT WoS článku
000492833700009
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85074291895