Úsilí o vyšší dívčí vzdělání v Čechách 19. století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F00%3A00002599" target="_blank" >RIV/60076658:12410/00:00002599 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Úsilí o vyšší dívčí vzdělání v Čechách 19. století
Popis výsledku v původním jazyce
Tereziánský školský zákon z roku 1775 otevřel cestu k povinnému vzdělání dívek, to však dlouho zaostávalo za vzděláním chlapeckým. Vyšší - a nekvalitní - vzdělání nabízely dívkám jen soukromé instituce. Významným předělem byly městské vyšší dívčí školy,vznikající od počátku 60. let, a pak roku 1890 gymnázium Minerva.
Název v anglickém jazyce
Attempts at Higher Girls´ Education in Bohemia in the 19th Century
Popis výsledku anglicky
Teresian School Bill from 1775 opened the way for compulsory education for girls, however it was behind boys´ education for a long time. Only private institutions offered higher - but not of very good quality - education for girls. An important change was brought with municipal higher girls´ schools which were founded from the beginning of the 1860s and finally the Minerva Grammar School.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA409%2F00%2F0256" target="_blank" >GA409/00/0256: Proměny elit v čechách 1780 - 1918</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2000
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Z Českého ráje a Podkrkonoší
ISBN
80-86254-02-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
Státní okresní archiv
Místo vydání
Semily
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—