Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An analysis of school physical activity in adolescent girls

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F11%3A33118155" target="_blank" >RIV/61989592:15510/11:33118155 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An analysis of school physical activity in adolescent girls

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study was to characterize school related weekly physical activity (PA) in adolescent girls and to identify the influence of participation in Physical Education lessons (PE) on the structure of weekly PA. The study was carried out using Actigraph monitor and record sheets in a period of five school days and two weekend days. The results have shown that girls participating in two or more PE lessons show higher overall PA performed at school and also spend more time performing intensive PA at school than girls participating only in one or no PE lesson during the week. The girls spent most of the time at school by being physically inactive, on average 125 minutes. Moreover, the results show that school and PA performed there (PE lessons) hasstill its irreplaceable role in the education system regarding the total level of PA and healthy lifestyle in adolescent girls.

  • Název v anglickém jazyce

    An analysis of school physical activity in adolescent girls

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study was to characterize school related weekly physical activity (PA) in adolescent girls and to identify the influence of participation in Physical Education lessons (PE) on the structure of weekly PA. The study was carried out using Actigraph monitor and record sheets in a period of five school days and two weekend days. The results have shown that girls participating in two or more PE lessons show higher overall PA performed at school and also spend more time performing intensive PA at school than girls participating only in one or no PE lesson during the week. The girls spent most of the time at school by being physically inactive, on average 125 minutes. Moreover, the results show that school and PA performed there (PE lessons) hasstill its irreplaceable role in the education system regarding the total level of PA and healthy lifestyle in adolescent girls.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica

  • ISSN

    1212-1185

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    41

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    65-70

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus