Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K problémům receptivní výchovy žáků ZUŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106531" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106531 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K problémům receptivní výchovy žáků ZUŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stěžejním prostředkem při vyučování hudební výchovy je aktivní styk s hudebním dílem. Cílem výzkumu, který byl proveden mezi žáky v roce 2017 při ukončení povinné školní docházky, bylo zjištění účinnosti všeobecné hudební výchovy a dalšího hudebního vzdělávání na receptivní výchovu, na efektivitu kultivace vkusu žáků i na jejich schopnost identifikace vybraných hudebních ukázek z oblasti artificiální hudby. Respondenti byli při analýze výsledků šetření rozděleni na žáky se základním hudebním vzděláním – základní škola/gymnázium a rozšířeným hudebním vzděláním – ZUŠ/soukromý učitel hudby. Jednou z hypotéz výzkumu byl předpoklad, že míra vlivu dalšího hudebního vzdělání zvyšuje schopnost žáků identifikovat hudebního autora, název díla a zařazení slyšené ukázky do hudebního období. Vliv studovaných hudebních nástrojů na recepci díla J. S. Bacha u žáků ZUŠ byl jedním z předmětů výzkumu z roku 2018 Katedry hudební výchovy Masarykovy univerzity.

  • Název v anglickém jazyce

    Concerning receptive education in elementary art schools

  • Popis výsledku anglicky

    A crucial means to the education of music is active engagement with musical works. The aim of this study, which took place among students in 2017 upon the completion of their elementary compulsory education, was to discover the impact of music lessons and other musical education on receptive education, on the cultivation of their musical tastes and on their ability to identify selected musical samples from the area of artificial music. The participants of the study were during the study’s analysis sorted into students with basic musical education – elementary school and extended musical education – elementary art school/private music teacher. One of the hypotheses of the study was the notion that the extent of further musical study heightens students’ ability to identify the author, the name of a work and the work’s historical period. The effect of the studied musical instruments on the reception of the work of J.S. Bach on the part of the students of elementary art schools was one of the objects of the study of the Masaryk University’s Music Department, done in 2018.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů