Hudební estetika jako součást studia učitelství hudební výchovy na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA21022XZ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A21022XZ - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hudební estetika jako součást studia učitelství hudební výchovy na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity
Popis výsledku v původním jazyce
Koncepce navazujících magisterských studijních programů Učitelství hudební výchovy pro 2. stupeň základních škol a Učitelství hudební výchovy pro střední školy, realizovaných katedrou hudební výchovy Pedagogické fakulty Ostravské univerzity, zohledňuje hudební estetiku jako nutnou součást přípravy budoucích učitelek a učitelů hudební výchovy. Hudebněestetická dimenze učitelské přípravy se dotýká disciplín hudební historiografie, didaktiky, pedagogiky, popř. do výuky praktických předmětů. Uvedené průniky témat hudební estetiky do kurikula jsou ale okrajového rázu, v mnohých případech představují aplikační oblast bez přímé vazby na dříve osvojené znalosti z estetiky. Příčiny těchto nedostatků jsou např. v neexistenci výuky estetiky a filozofie v rámci společného základu bakalářských studijních programů, dále v nedostatečné kulturní a společenskovědní vybavenosti studentů. Z tohoto důvodu je výuka hudební estetiky realizována pouze jedním povinně volitelným předmětem (kategorie B) u obou jmenovaných studijních programů. V současné době probíhající nový systém akreditací učitelských studijních programů umožnil zachovat výuku hudební estetiky alespoň v této minimální podobě se všemi provázejícími pozitivy a negativy.
Název v anglickém jazyce
Musical Aesthetics as a Part of the Study Programme Music Education at the Faculty of Education, University of Ostrava
Popis výsledku anglicky
Department of Music Education (Faculty of Education, University of Ostrava) realizes two important magister study programmes: Music Education for Secondary Schools and High Schools. Musical aesthetics is a necessary part of the curriculum for both programmes. Aesthetic dimension concerns subjects focused on history of music, music theory, practical subjects (singing, playing on instrument), didactics, pedagogy etc. But musical aesthetics is just a complementary part of such curriculum type. The text identifies main problems of the teaching at the Department of Music Education considering a wider situation in the Czech Republic. There is a lack of philosophical and aesthetic knowledge of the students from their previous bachelor studies. It makes their orientation in aesthetics difficult. Teaching of musical aesthetics is therefore focused on selected historical and systematic problems, next there are realised specific topics from current musical aesthetics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Súradnice estetiky, umenia a kultúry IV: Študovať estetiku: koncepcie, stratégie a súvislosti štúdia estetiky na Slovensku a v zahraničí
ISBN
978-80-555-2310-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
73-78
Název nakladatele
Filozofická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
8. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—