Biografismus - životopisný výklad dějin hudby v hodinách hudební výchovy - I. díl
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA21027CW" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A21027CW - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Biografismus - životopisný výklad dějin hudby v hodinách hudební výchovy - I. díl
Popis výsledku v původním jazyce
V prvním dílu studie je definován a vysvětlen pojem biografismus (životopisný výklad textu, resp. uměleckého díla), který je ukotven v metodice poslechu hudby realizovaném v české školní hudební výchově. Je zde dále argumentována důležitost tohoto principu pro formování osobnosti studenta a pro budování povědomí o širším kulturněhistorickém kontextu hudebního díla a o jeho tvůrci. Navíc jsou rámcově představeny a zhodnoceny základní studijní prameny k problematice hudebního biografismu (tedy klíčová oborová literatura, resp. prameny monografické a částečně i seriálové povahy). Hodnocení je přitom provedeno z pohledu jejich praktické využitelnosti studenty, resp. zejména učiteli hudební výchovy (metodické náměty a inspirace).
Název v anglickém jazyce
Biographism – Biographical Interpretation of the History of Music in Music Lessons – Part I (The concept and the essence of biographism in the context of listening activities performed in music education at schools, including a reflection on the basic study sources for the topic
Popis výsledku anglicky
The first part of the study defines and explains the concept of biographism (a biographical interpretation of a text or of a work of art) in the methodology of listening to music in music education at Czech schools. The study further argues for the importance of this principle for formation of pupils’ personalities and for building awareness of the broader cultural and historical context of pieces of music and their authors. Moreover, the study generally presents and evaluates the basic study sources for music biographism (i.e. the key professional literature, monographic and partly also serial sources). The evaluation of the sources is done from the point of view of their practical use for students or music teachers (methodological subjects and inspiration).
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
HUDEBNÍ VÝCHOVA
ISSN
1210-3683
e-ISSN
—
Svazek periodika
27
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
10-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—