Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Biografismus - životopisný výklad dějin hudby v hodinách hudební výchovy - I. díl

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA21027CW" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A21027CW - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Biografismus - životopisný výklad dějin hudby v hodinách hudební výchovy - I. díl

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V prvním dílu studie je definován a vysvětlen pojem biografismus (životopisný výklad textu, resp. uměleckého díla), který je ukotven v metodice poslechu hudby realizovaném v české školní hudební výchově. Je zde dále argumentována důležitost tohoto principu pro formování osobnosti studenta a pro budování povědomí o širším kulturněhistorickém kontextu hudebního díla a o jeho tvůrci. Navíc jsou rámcově představeny a zhodnoceny základní studijní prameny k problematice hudebního biografismu (tedy klíčová oborová literatura, resp. prameny monografické a částečně i seriálové povahy). Hodnocení je přitom provedeno z pohledu jejich praktické využitelnosti studenty, resp. zejména učiteli hudební výchovy (metodické náměty a inspirace).

  • Název v anglickém jazyce

    Biographism – Biographical Interpretation of the History of Music in Music Lessons – Part I (The concept and the essence of biographism in the context of listening activities performed in music education at schools, including a reflection on the basic study sources for the topic

  • Popis výsledku anglicky

    The first part of the study defines and explains the concept of biographism (a biographical interpretation of a text or of a work of art) in the methodology of listening to music in music education at Czech schools. The study further argues for the importance of this principle for formation of pupils’ personalities and for building awareness of the broader cultural and historical context of pieces of music and their authors. Moreover, the study generally presents and evaluates the basic study sources for music biographism (i.e. the key professional literature, monographic and partly also serial sources). The evaluation of the sources is done from the point of view of their practical use for students or music teachers (methodological subjects and inspiration).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    HUDEBNÍ VÝCHOVA

  • ISSN

    1210-3683

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    10-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus