Biografismus- životopisný výklad dějin hudby v hodinách hudební výchovy - II. díl
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2402BBJ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2402BBJ - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/files/2023/03/hv_3_2021_maketa.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/files/2023/03/hv_3_2021_maketa.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Biografismus- životopisný výklad dějin hudby v hodinách hudební výchovy - II. díl
Popis výsledku v původním jazyce
V druhém dílu studie jsou blíže charakterizovány vhodné v češtině vydané studijní prameny k problematice biografismu a je reflektována současná situace panující v oblasti školní prezentace hudebních děl. Jde o resumé desetileté zkušenosti autorky studie s dlouhodobými observacemi hodin hudební výchovy na českých základních školách a s výsledky vyplývajícími z rozhovorů s učiteli a vysokoškolskými oborovými studenty hudební výchovy. V textu jsou dále definovány a komentovány jak pozitivní tak zejména negativní momenty aplikace životopisného výkladu dějin hudby v hodinách hudební výchovy (metodické náměty a inspirace).
Název v anglickém jazyce
Biographism – Biographical Interpretation of the History of Music in Music Lessons – Part II (Biographical interpretation of the history of music in the hands of contemporary teachers – ideal versus reality, positives and benefits versus risks and problems)
Popis výsledku anglicky
The second part of the study reflects the current situation in the field of school presentation of musical works. It summarizes ten years of the study author’s experience in long-term observations of music lessons in Czech elementary schools and results resulting from interviews with teachers and university students of music. However, the text especially defines and comments on the positive and negative moments of the application of biographical interpretation of the history of music in music lessons (methodological subjects and inspiration).
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
HUDEBNÍ VÝCHOVA
ISSN
1210-3683
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
16-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—