Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Biografismus- životopisný výklad dějin hudby v hodinách hudební výchovy - II. díl

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2402BBJ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2402BBJ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/files/2023/03/hv_3_2021_maketa.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/files/2023/03/hv_3_2021_maketa.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Biografismus- životopisný výklad dějin hudby v hodinách hudební výchovy - II. díl

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V druhém dílu studie jsou blíže charakterizovány vhodné v češtině vydané studijní prameny k problematice biografismu a je reflektována současná situace panující v oblasti školní prezentace hudebních děl. Jde o resumé desetileté zkušenosti autorky studie s dlouhodobými observacemi hodin hudební výchovy na českých základních školách a s výsledky vyplývajícími z rozhovorů s učiteli a vysokoškolskými oborovými studenty hudební výchovy. V textu jsou dále definovány a komentovány jak pozitivní tak zejména negativní momenty aplikace životopisného výkladu dějin hudby v hodinách hudební výchovy (metodické náměty a inspirace).

  • Název v anglickém jazyce

    Biographism – Biographical Interpretation of the History of Music in Music Lessons – Part II (Biographical interpretation of the history of music in the hands of contemporary teachers – ideal versus reality, positives and benefits versus risks and problems)

  • Popis výsledku anglicky

    The second part of the study reflects the current situation in the field of school presentation of musical works. It summarizes ten years of the study author’s experience in long-term observations of music lessons in Czech elementary schools and results resulting from interviews with teachers and university students of music. However, the text especially defines and comments on the positive and negative moments of the application of biographical interpretation of the history of music in music lessons (methodological subjects and inspiration).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    HUDEBNÍ VÝCHOVA

  • ISSN

    1210-3683

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    16-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus