Posuňme inkluzi ve vzdělávání Romů o krok dál
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA2202ADP" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A2202ADP - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/47813059:19510/19:A0000196
Výsledek na webu
<a href="http://www.slu.cz/file/cul/94ac4d0f-0294-4158-8df6-5e480c35c323" target="_blank" >http://www.slu.cz/file/cul/94ac4d0f-0294-4158-8df6-5e480c35c323</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Posuňme inkluzi ve vzdělávání Romů o krok dál
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek tematizovaný k inkluzi ve vzdělávání romských dětí a žáků povinné školní docházky svým obsahem posouvá často diskutované otázky, týkající se institucionalizovaného školního vzdělávání, v jehož rámci se hojně, a jak se také zdá zdlouhavě, prolongovaně, ovšem nadále bez jasnějšího posunu v dané věci, či hmatatelného výsledku, řeší problémy segregovaného školství a tzv. systémová pochybení ve smyslu diagnostických procesů a jejich zkreslených či obecně generalizovaných závěrů. Text cílí k záměrnému posunu v inkluzivních tendencích, a to směrem k jazyku, k osobnímu a osobnostnímu nastavení pedagogických pracovníků, v jehož rámci bude reálné pedagogické působení v souladu se standardy výkonu profese. Součástí textu je krátká prezentace dosažených projektových výstupů, které díky vlastní realizaci projektu celý řešitelský tým svým proangažovaným úsilím a nasazením zajistil, za co všem projektovým pracovníkům jako řešitel projektu upřímně děkuji.
Název v anglickém jazyce
Let us take inclusion in Roma education a step further
Popis výsledku anglicky
The content of the article on inclusion in the education of Roma children and pupils in compulsory schooling shifts the frequently discussed issues concerning institutionalized school education, in which there is abundant, and as it also seems lengthy, prolonged, but still without a clearer shift in the matter, or tangible result, solves the problems of segregated education and the so-called systemic errors in terms of diagnostic processes and their distorted or generally generalized conclusions. The text aims at a deliberate shift in inclusive tendencies, namely towards language, personal and personality of pedagogical staff, within which the real pedagogical activity will be in accordance with the standards of the profession. Part of the text is a short presentation of the achieved project outputs, which thanks to the actual implementation of the project, the entire research team with their committed efforts and commitment to what I sincerely thank all the project staff as the project leader.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní vědecké a odborné konference
ISBN
978-80-7510-381-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
6-14
Název nakladatele
Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě
Místo vydání
Opava
Místo konání akce
Opava
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—