Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INCLUSIVE EDUCATION OF STUDENTS WITH AUTISM IN MAINSTREAM SCHOOLS IN THE MORAVIAN-SILESIAN REGION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21024UZ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21024UZ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/ADAMUS2020INC" target="_blank" >https://library.iated.org/view/ADAMUS2020INC</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2020.0295" target="_blank" >10.21125/inted.2020.0295</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INCLUSIVE EDUCATION OF STUDENTS WITH AUTISM IN MAINSTREAM SCHOOLS IN THE MORAVIAN-SILESIAN REGION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Edukace žáků s poruchami autistického spektra je velmi specifická a náročná činnost. Potřeba informovat nejen pedagogické pracovníky, kteří s osobami s poruchou autistického spektra pracují, ale také všechny pracovníky školy a rodičovskou veřejnost roste s prevalencí autismu v populaci. V České republice je v rámci inkluzivního vzdělávání umožněno žákům s autismem vzdělávat se v běžné základní škole. Při jejich vzdělávání je nutné brát zřetel nejen na specifické potřeby, ale i projevy, kterými se liší od svých vrstevníků. Proto je nutné při edukaci žáků s autismem volit vhodné postupy, výukové metody a přístupy. Předložený příspěvek reflektuje současný stav procesu výchovy a vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra v rámci Moravskoslezského kraje v České republice. Zmíněná oblast byla sledována z hlediska možností vzdělávání v předškolním, základním i středním stupni vzdělávání, systému práce s těmito žáky a využívaných metod. Hlavní výzkumnou metodou v rámci kvantitativního výzkumného šetření bylo dotazování a technikou dotazník vlastní konstrukce. Výzkumný projekt analyzuje edukační proces žáků s poruchou autistického spektra vzdělávajících se v předškolním, základním i středním stupni vzdělávání. Vlastního šetření se zúčastnilo 160 pedagogických pracovníků (N=160; 45 mateřských škol, 87 základních škol a 28 středních škol). Získaná data byla podrobena hloubkové analýze, která odhaluje specifika vzdělávání žáků s autismem. V rámci zpracování údajů statistickou procedurou byla využita univariační a bivariační analýza empirických dat. V příspěvku jsou pak prezentovány zajímavé výsledky analýz objasňující nejen praktickou i teoretickou připravenost pedagogů k práci s žáky s autismem, ale i možnosti podpory v oblasti výchovy a vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra v prostředí českých škol.

  • Název v anglickém jazyce

    INCLUSIVE EDUCATION OF STUDENTS WITH AUTISM IN MAINSTREAM SCHOOLS IN THE MORAVIAN-SILESIAN REGION

  • Popis výsledku anglicky

    Edukace žáků s poruchami autistického spektra je velmi specifická a náročná činnost. Potřeba informovat nejen pedagogické pracovníky, kteří s osobami s poruchou autistického spektra pracují, ale také všechny pracovníky školy a rodičovskou veřejnost roste s prevalencí autismu v populaci. V České republice je v rámci inkluzivního vzdělávání umožněno žákům s autismem vzdělávat se v běžné základní škole. Při jejich vzdělávání je nutné brát zřetel nejen na specifické potřeby, ale i projevy, kterými se liší od svých vrstevníků. Proto je nutné při edukaci žáků s autismem volit vhodné postupy, výukové metody a přístupy. Předložený příspěvek reflektuje současný stav procesu výchovy a vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra v rámci Moravskoslezského kraje v České republice. Zmíněná oblast byla sledována z hlediska možností vzdělávání v předškolním, základním i středním stupni vzdělávání, systému práce s těmito žáky a využívaných metod. Hlavní výzkumnou metodou v rámci kvantitativního výzkumného šetření bylo dotazování a technikou dotazník vlastní konstrukce. Výzkumný projekt analyzuje edukační proces žáků s poruchou autistického spektra vzdělávajících se v předškolním, základním i středním stupni vzdělávání. Vlastního šetření se zúčastnilo 160 pedagogických pracovníků (N=160; 45 mateřských škol, 87 základních škol a 28 středních škol). Získaná data byla podrobena hloubkové analýze, která odhaluje specifika vzdělávání žáků s autismem. V rámci zpracování údajů statistickou procedurou byla využita univariační a bivariační analýza empirických dat. V příspěvku jsou pak prezentovány zajímavé výsledky analýz objasňující nejen praktickou i teoretickou připravenost pedagogů k práci s žáky s autismem, ale i možnosti podpory v oblasti výchovy a vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra v prostředí českých škol.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED2020 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-17939-8

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    792-800

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia, Spain

  • Místo konání akce

    Valencia

  • Datum konání akce

    2. 3. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku