Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hudební glokalizace - příležitost pro významovou a hodnotovou transformaci hudební kultury

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA2102599" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A2102599 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hudební glokalizace - příležitost pro významovou a hodnotovou transformaci hudební kultury

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hudební glokalizace je relativně novým termínem, který označuje výsledek globálních a lokálních podmínek v oblasti hudební kultury. Globalizovaná hudba jako kulturní import s sebou přináší negativní vlivy masové kultury, kulturní stereotypizace a homogennosti. Specificky místní podmínky hudební tradice reagují na globální prvky a vytvářejí syntézu hudební kultury. Článek se zaměřuje na definování termínu glokalizace a shrnutí dosavadního bádání v této oblasti. Nový interpretační pohled na hudební glokalizaci skrze archetypální teorii akcentuje mytologickou podstatu hudební globalizace. Článek nastoluje kritické otázky možnosti porozumění hudbě jako projevu kulturních archetypů v globalizovaném světě. Zdůrazněna je především role hudební tradice a identity při komunikování hudby skrze převážně virtuální média.

  • Název v anglickém jazyce

    Music Glocalization

  • Popis výsledku anglicky

    Music Glocalization – An Opportunity for the Meaning and Axiologic Tranformation of Musical Culture. – Music glocalization is a relatively new term which can be understand as the result of global and local conditions in the field of musical culture. Globalized music as a cultural import is characterized with negative effects of mass culture, cultural stereotyping and homogeneity. Specifically, the local conditions of musical tradition respond to global elements and create a new synthesis of musical culture. The article focuses on the definition of the term glocalization and brings a summary of the current research in this area. A new interpretative view of music glocalization through archetypal theory accentuates the mythological essence of music globalization. The article raises critical questions on the possibility of understanding music as a manifestation of cultural archetypes in a globalized world. The role of music tradition and identity in music communication through mostly virtual media is emphasized.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Estetika centra a periférie - centrum a periféria estetiky

  • ISBN

    978-80-972624-3-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    237-244

  • Název nakladatele

    Slovenská asociácia pre estetiku

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    23. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku