Hudební glokalizace - příležitost pro významovou a hodnotovou transformaci hudební kultury
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA2102599" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A2102599 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hudební glokalizace - příležitost pro významovou a hodnotovou transformaci hudební kultury
Popis výsledku v původním jazyce
Hudební glokalizace je relativně novým termínem, který označuje výsledek globálních a lokálních podmínek v oblasti hudební kultury. Globalizovaná hudba jako kulturní import s sebou přináší negativní vlivy masové kultury, kulturní stereotypizace a homogennosti. Specificky místní podmínky hudební tradice reagují na globální prvky a vytvářejí syntézu hudební kultury. Článek se zaměřuje na definování termínu glokalizace a shrnutí dosavadního bádání v této oblasti. Nový interpretační pohled na hudební glokalizaci skrze archetypální teorii akcentuje mytologickou podstatu hudební globalizace. Článek nastoluje kritické otázky možnosti porozumění hudbě jako projevu kulturních archetypů v globalizovaném světě. Zdůrazněna je především role hudební tradice a identity při komunikování hudby skrze převážně virtuální média.
Název v anglickém jazyce
Music Glocalization
Popis výsledku anglicky
Music Glocalization – An Opportunity for the Meaning and Axiologic Tranformation of Musical Culture. – Music glocalization is a relatively new term which can be understand as the result of global and local conditions in the field of musical culture. Globalized music as a cultural import is characterized with negative effects of mass culture, cultural stereotyping and homogeneity. Specifically, the local conditions of musical tradition respond to global elements and create a new synthesis of musical culture. The article focuses on the definition of the term glocalization and brings a summary of the current research in this area. A new interpretative view of music glocalization through archetypal theory accentuates the mythological essence of music globalization. The article raises critical questions on the possibility of understanding music as a manifestation of cultural archetypes in a globalized world. The role of music tradition and identity in music communication through mostly virtual media is emphasized.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Estetika centra a periférie - centrum a periféria estetiky
ISBN
978-80-972624-3-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
237-244
Název nakladatele
Slovenská asociácia pre estetiku
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
23. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—