JANÁČEK’S THEORETICAL VIEWS ON SČASOVÁNÍ (MUSICAL EVENTS IN TIME) AND THEIR PROJECTIONS IN HIS COMPOSITIONAL PRACTICE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA210263I" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A210263I - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.hudebniveda.cz" target="_blank" >http://www.hudebniveda.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
JANÁČEK’S THEORETICAL VIEWS ON SČASOVÁNÍ (MUSICAL EVENTS IN TIME) AND THEIR PROJECTIONS IN HIS COMPOSITIONAL PRACTICE
Popis výsledku v původním jazyce
Janáček’s lifelong pursuits encompassed many areas including, apart from his artistic career (composing, conducting, etc.) and teaching at various types of schools, also ventures into the spheres of music theory, folklore studies, and literary work. As a musicologist, he focused notably on the subject of chords and the part of time in their combinations (theory of harmony), and on sčasování, a term Janáček associated primarily with rhythm, though his theoretical concept likewise involved, in addition to tone lengths, the aspect of their dynamism (which assigns to the concept of sčasování a broader meaning, as relating to various phenomena in the field of temporal articulation, and therefore also involving such elements as metre, tempo, agogics, etc.).
Název v anglickém jazyce
JANÁČEK’S THEORETICAL VIEWS ON SČASOVÁNÍ (MUSICAL EVENTS IN TIME) AND THEIR PROJECTIONS IN HIS COMPOSITIONAL PRACTICE
Popis výsledku anglicky
Janáček’s lifelong pursuits encompassed many areas including, apart from his artistic career (composing, conducting, etc.) and teaching at various types of schools, also ventures into the spheres of music theory, folklore studies, and literary work. As a musicologist, he focused notably on the subject of chords and the part of time in their combinations (theory of harmony), and on sčasování, a term Janáček associated primarily with rhythm, though his theoretical concept likewise involved, in addition to tone lengths, the aspect of their dynamism (which assigns to the concept of sčasování a broader meaning, as relating to various phenomena in the field of temporal articulation, and therefore also involving such elements as metre, tempo, agogics, etc.).
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60400 - Arts (arts, history of arts, performing arts, music)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hudební věda
ISSN
0018-7003
e-ISSN
2694-6998
Svazek periodika
57
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
36
Strana od-do
291-326
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85092903765