On the Salience of Becoming a Creative Foreign Language Teacher
Popis výsledku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
DOI - Digital Object Identifier
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On the Salience of Becoming a Creative Foreign Language Teacher
Popis výsledku v původním jazyce
The aspects of creativity found to be essential for a foreign language teacher are discussed in the paper. An attempt to contrast and subsequently analyze script-labelled teacher approaches to foreign language education is made, and different creativity-inducing forms of foreign language lesson organization are presented.
Název v anglickém jazyce
On the Salience of Becoming a Creative Foreign Language Teacher
Popis výsledku anglicky
The aspects of creativity found to be essential for a foreign language teacher are discussed in the paper. An attempt to contrast and subsequently analyze script-labelled teacher approaches to foreign language education is made, and different creativity-inducing forms of foreign language lesson organization are presented.
Klasifikace
Druh
JSC - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
XLinguae
ISSN
1337-8384
e-ISSN
2453-711X
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
152-162
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85098783521
Základní informace
Druh výsledku
JSC - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
OECD FORD
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Rok uplatnění
2020