Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Augmented Reality Apps and Their Ability to Develop Communication Skills

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21026QF" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21026QF - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA51985.2020.9379274" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICETA51985.2020.9379274</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA51985.2020.9379274" target="_blank" >10.1109/ICETA51985.2020.9379274</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Augmented Reality Apps and Their Ability to Develop Communication Skills

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is aimed at augmented reality mobile apps that could be used to help students develop their communication skills. Such apps could serve as both a main and support tool for developing these competencies. The paper aims to provide a detailed comparison of iOS and Android apps. The first part of the paper provides a theoretical background. The second part of the paper is centered on the mobile application market, with 5 Android and 5 iOS apps being analyzed in detail, focusing on key criteria for selecting an appropriate app. This paper may be used as the basis for further research into augmented reality mobile apps and the development of communication skills.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Augmented Reality Apps and Their Ability to Develop Communication Skills

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is aimed at augmented reality mobile apps that could be used to help students develop their communication skills. Such apps could serve as both a main and support tool for developing these competencies. The paper aims to provide a detailed comparison of iOS and Android apps. The first part of the paper provides a theoretical background. The second part of the paper is centered on the mobile application market, with 5 Android and 5 iOS apps being analyzed in detail, focusing on key criteria for selecting an appropriate app. This paper may be used as the basis for further research into augmented reality mobile apps and the development of communication skills.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings: Information and Communication Technologies in Learning

  • ISBN

    978-0-7381-2366-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    700-705

  • Název nakladatele

    Elfa

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Virtual Conference

  • Datum konání akce

    12. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku