Comparison of Augmented Reality Apps and Their Ability to Develop Communication Skills
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21026QF" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21026QF - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA51985.2020.9379274" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICETA51985.2020.9379274</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA51985.2020.9379274" target="_blank" >10.1109/ICETA51985.2020.9379274</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of Augmented Reality Apps and Their Ability to Develop Communication Skills
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is aimed at augmented reality mobile apps that could be used to help students develop their communication skills. Such apps could serve as both a main and support tool for developing these competencies. The paper aims to provide a detailed comparison of iOS and Android apps. The first part of the paper provides a theoretical background. The second part of the paper is centered on the mobile application market, with 5 Android and 5 iOS apps being analyzed in detail, focusing on key criteria for selecting an appropriate app. This paper may be used as the basis for further research into augmented reality mobile apps and the development of communication skills.
Název v anglickém jazyce
Comparison of Augmented Reality Apps and Their Ability to Develop Communication Skills
Popis výsledku anglicky
The paper is aimed at augmented reality mobile apps that could be used to help students develop their communication skills. Such apps could serve as both a main and support tool for developing these competencies. The paper aims to provide a detailed comparison of iOS and Android apps. The first part of the paper provides a theoretical background. The second part of the paper is centered on the mobile application market, with 5 Android and 5 iOS apps being analyzed in detail, focusing on key criteria for selecting an appropriate app. This paper may be used as the basis for further research into augmented reality mobile apps and the development of communication skills.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings: Information and Communication Technologies in Learning
ISBN
978-0-7381-2366-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
700-705
Název nakladatele
Elfa
Místo vydání
—
Místo konání akce
Virtual Conference
Datum konání akce
12. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—