Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing Communication Skills Through Augmented and Virtual Reality Apps on Smart Devices

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21026QA" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21026QA - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2020.0962" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2020.0962</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2020.0962" target="_blank" >10.21125/edulearn.2020.0962</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing Communication Skills Through Augmented and Virtual Reality Apps on Smart Devices

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper analyzes applications (apps) of augmented and virtual reality and describes the possibilities of their use in the educational process. The authors focus on mobile technologies, specifically smartphones and tablets. Based on the previous researches, the contribution focuses on devices with iOS. Special attention is on the influence of these apps on the development of pupil's communicative skills. In the first part of the paper, the authors define the theoretical background of the problem, especially the terms augmented reality and virtual reality. Subsequently, the authors follow various approaches to this issue and monitor the use of augmented and virtual reality applications in the context of foreign education systems. The second part of the article is devoted to specific mobile applications that the authors have chosen based on the research. The selected applications are analyzed in detail by the authors. In this paper, the authors present possible ways of using applications during the development of pupil's communicative skills. This paper can be applied as a basis for further investigation in the area of this problem. The main aim of this article is a detail research of mobile applications for work with augmented or virtual reality which can help to develop communicative competences of students.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing Communication Skills Through Augmented and Virtual Reality Apps on Smart Devices

  • Popis výsledku anglicky

    The paper analyzes applications (apps) of augmented and virtual reality and describes the possibilities of their use in the educational process. The authors focus on mobile technologies, specifically smartphones and tablets. Based on the previous researches, the contribution focuses on devices with iOS. Special attention is on the influence of these apps on the development of pupil's communicative skills. In the first part of the paper, the authors define the theoretical background of the problem, especially the terms augmented reality and virtual reality. Subsequently, the authors follow various approaches to this issue and monitor the use of augmented and virtual reality applications in the context of foreign education systems. The second part of the article is devoted to specific mobile applications that the authors have chosen based on the research. The selected applications are analyzed in detail by the authors. In this paper, the authors present possible ways of using applications during the development of pupil's communicative skills. This paper can be applied as a basis for further investigation in the area of this problem. The main aim of this article is a detail research of mobile applications for work with augmented or virtual reality which can help to develop communicative competences of students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN20 PUBLICATION

  • ISBN

    978-84-09-17979-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    3387-3394

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Online

  • Datum konání akce

    6. 7. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku