Incentivy změn v přístupu žáků k matematice na 1. stupni ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21027ZN" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21027ZN - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/20:10416850
Výsledek na webu
<a href="http://emejournal.upol.cz/vol2no2.php" target="_blank" >http://emejournal.upol.cz/vol2no2.php</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Incentivy změn v přístupu žáků k matematice na 1. stupni ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Za důležitý identifikátor kvality výuky bývá často považován vztah žáků k danému předmětu. Vztahem žáků k matematice se zabývá mnoho výzkumů, cílem našeho bylo nalezení incentiv, tedy pohnutek, resp. podnětů, které vedou ke změnám postoje žáků 1. stupně ZŠ k matematice. Postupovali jsme metodou pozorování, a to jak strukturovaného, tak nestrukturovaného. Po dobu šesti měsíců jsme sledovali 22 žáků 1.–5. ročníku ZŠ, po 3–4 žácích z každé školy. Na základě získaných dat jsme identifikovali soubor osmnácti incentiv, kterými se budeme zabývat v pokračujícím výzkumu.
Název v anglickém jazyce
INCENTIVES TO CHANGES OF PUPILS’ ATTITUDE TOWARDS MATHEMATICS IN PRIMARY SCHOOL
Popis výsledku anglicky
Pupils’ attitude towards a particular subject is often considered as the important identifier of the quality of teaching. There are a number of researches that focus on pupils’ attitude towards mathematics. The main goal of our research was to find the incentives, stimuli, that result in changes of primary pupils’ attitudes to mathematics. As the research method, we used both structured and non-structured observation. For six months, we were observing 22 pupils from 1st–5th grades of primary school, 3–4 pupils from each school involved in the research. Based on the collected data we developed a set of 18 incentives. These incentives will be further considered in our following up research.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ELEMENTARY MATHEMATICS EDUCATION JOURNAL
ISSN
2694-8133
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
46-54
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—