Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ways of Using Social Networking Site Instagram For Educational Purposes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA2202AOX" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A2202AOX - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.divai.sk/" target="_blank" >https://www.divai.sk/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ways of Using Social Networking Site Instagram For Educational Purposes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is aimed at using the social networking site Instagram for educational purposes. This easy-to-use social networking site can make instruction more interesting for students. It can spark a student’s interest in a topic as they are the ones who create (or participate in creating) the content and then publicly present it. The paper presents the results of research aimed at different ways of using Instagram for educational purposes, focusing on different target groups. Moreover, profiles aimed at educational content and education-related hashtags are also being analyzed. Based on acquired information, teaching models aimed at incorporating Instagram into both formal and informal education were designed, focusing on microlearning as one of the ways to effectively use not only this popular social networking site but also digital technology that the majority of students use every day. The effectiveness of the teaching models introduced in the paper needs to be further analyzed in the future.

  • Název v anglickém jazyce

    Ways of Using Social Networking Site Instagram For Educational Purposes

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is aimed at using the social networking site Instagram for educational purposes. This easy-to-use social networking site can make instruction more interesting for students. It can spark a student’s interest in a topic as they are the ones who create (or participate in creating) the content and then publicly present it. The paper presents the results of research aimed at different ways of using Instagram for educational purposes, focusing on different target groups. Moreover, profiles aimed at educational content and education-related hashtags are also being analyzed. Based on acquired information, teaching models aimed at incorporating Instagram into both formal and informal education were designed, focusing on microlearning as one of the ways to effectively use not only this popular social networking site but also digital technology that the majority of students use every day. The effectiveness of the teaching models introduced in the paper needs to be further analyzed in the future.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    13th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics (DIVAI)

  • ISBN

  • ISSN

    2464-7470

  • e-ISSN

    2464-7489

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    111-118

  • Název nakladatele

    Wolters Kluwer

  • Místo vydání

    Sturovo

  • Místo konání akce

    Štúrovo

  • Datum konání akce

    21. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000675450500010