Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příprava na povolání v rámcových vzdělávacích programech pro předškolní vzdělávání a v edukaci českých mateřských škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA22028DA" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A22028DA - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2020/02/03.pdf" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2020/02/03.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2020.018" target="_blank" >10.5507/jtie.2020.018</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Příprava na povolání v rámcových vzdělávacích programech pro předškolní vzdělávání a v edukaci českých mateřských škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek prezentuje výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, zda a v jaké podobě je českou společností formulovaný požadavek: „seznamování dětí v předškolním vzdělávání s obsahem jednotlivých povolání“ uveden v aktuálně platném českém, slovenském a polském státním rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání, a zda lze požadavek podle českého vzdělávacího programu ve vzdělávání dětí předškolního věku v české mateřské škole realizovat. Ve vzdělávacích programech se kvalitativní analýzou kódovaly v jednotkách kódování datové úryvky ze segmentu cílů, obsahů a kompetencí. Z kódování vystoupily v různých dimenzích kategorie zjevného nebo latentního charakteru: pojem, příklady, označování činností, postupy, účel, význam povolání; pracovní předměty a materiály; název objektu, v němž se povolání uskutečňuje; přímý kontakt s povoláními v autentických prostředích. Ve všech zkoumaných rámcových vzdělávacích programech se „požadavek“ v některých kategoriích ve zjevné podobě nachází. V české MŠ jej lze ve vzdělávání dětí předškolního věku podle českého rámcového vzdělávacího programu realizovat.

  • Název v anglickém jazyce

    PREPARATION TO OCCUPATION IN FRAMEWORK EDUCATIONAL PROGRAMS FOR PRE-SCHOOL EDUCATION AND IN THE EDUCATION OF CZECH KINDERGARTENS

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents research results aimed at finding out whether and in what form the requirement formulated by Czech society: “familiarisation of children in pre-school education with the content of individual professions” is formulated in the currently valid Czech, Slovak, and Polish public framework educational program for pre-school education, and whether it is possible to implement the requirement according to the Czech educational program in the education of pre-school children in the Czech kindergarten. Qualitative analysis was applied to the educational programs. The data snippets from the segments of objectives, contents, and competencies were coded using coding units. Categories of the explicit or latent character emerged from coding in various dimensions: concept, examples, designation of activities, procedures, purpose, the meaning of profession; work items and materials; the name of the building in which the profession takes place; direct contact with professions in authentic environments. In all the framework educational programs analysed, an explicit form of the “requirement” is found in some categories. In the Czech kindergarten and according to the Czech framework educational programs, it may be implemented in pre-school children’s education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

    1803-6805

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2020

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    27-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus