Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Flashcards as a Microlearning Tool in English Language Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2202A4V" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2202A4V - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-72660-7_12" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-72660-7_12</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-72660-7_12" target="_blank" >10.1007/978-3-030-72660-7_12</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Flashcards as a Microlearning Tool in English Language Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the use of a mobile application based on the principle of flashcards to support the teaching of English to primary school pupils. Using such an application while doing homework is a prerequisite for expand-ing pupils' vocabulary, improving pronunciation and storing words in longterm memory. The reason for using the mobile application is to make English language teaching more attractive, since in the Czech Republic there is a declining trend in the level of English language acquisition. Based on further described criteria, a mobile application working on the principles of flash-cards was selected. The application was available to a group of pupils to fa-cilitate their home preparation for their English lessons. The pupils' acquired knowledge was then tested and also their work with the application was mon-itored. Simultaneously, a feedback through a questionnaire survey was ob-tained from the pupils using this application. Besides the effect of flashcards on the level of vocabulary in the English language of a selected target group, the paper also deals with the potential use of flashcards as one of the possi-ble tools of microlearning.

  • Název v anglickém jazyce

    Flashcards as a Microlearning Tool in English Language Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the use of a mobile application based on the principle of flashcards to support the teaching of English to primary school pupils. Using such an application while doing homework is a prerequisite for expand-ing pupils' vocabulary, improving pronunciation and storing words in longterm memory. The reason for using the mobile application is to make English language teaching more attractive, since in the Czech Republic there is a declining trend in the level of English language acquisition. Based on further described criteria, a mobile application working on the principles of flash-cards was selected. The application was available to a group of pupils to fa-cilitate their home preparation for their English lessons. The pupils' acquired knowledge was then tested and also their work with the application was mon-itored. Simultaneously, a feedback through a questionnaire survey was ob-tained from the pupils using this application. Besides the effect of flashcards on the level of vocabulary in the English language of a selected target group, the paper also deals with the potential use of flashcards as one of the possi-ble tools of microlearning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    World Conference on Information Systems and Technologies, WorldCIST 2021

  • ISBN

    978-303072659-1

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

    2194-5365

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    113-122

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Portugalsko

  • Místo konání akce

    Terceira Island

  • Datum konání akce

    30. 3. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku