Evaluation of the Use of Mobile Application in Learning English Vocabulary and Phrases – A Case Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50014794" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50014794 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-03580-8_1" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-03580-8_1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-03580-8_1" target="_blank" >10.1007/978-3-030-03580-8_1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of the Use of Mobile Application in Learning English Vocabulary and Phrases – A Case Study
Popis výsledku v původním jazyce
The purpose of this article is to firstly explore the use of mobile learning and its use in English language teaching. Secondly, on the basis of students’ needs, the authors aim to exploit and describe a mobile application aimed at learning English vocabulary and phrases among students of Management of Tourism in their third year of study. Finally, on the basis of the results from the final tests, they attempt to analyze and evaluate to what extent the mobile application is effective in their learning of English vocabulary and phrases.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of the Use of Mobile Application in Learning English Vocabulary and Phrases – A Case Study
Popis výsledku anglicky
The purpose of this article is to firstly explore the use of mobile learning and its use in English language teaching. Secondly, on the basis of students’ needs, the authors aim to exploit and describe a mobile application aimed at learning English vocabulary and phrases among students of Management of Tourism in their third year of study. Finally, on the basis of the results from the final tests, they attempt to analyze and evaluate to what extent the mobile application is effective in their learning of English vocabulary and phrases.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60201 - General language studies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Emerging Technologies for Education
ISBN
978-3-030-03579-2
ISSN
0302-9743
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
3-11
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Thajsko
Datum konání akce
22. 8. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—