Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Distance learning in kindergartens as one of the determinants in the anti-epidemic system of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2202DMH" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2202DMH - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/324/254" target="_blank" >https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/324/254</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.19265/kp.2021.2.17.324" target="_blank" >10.19265/kp.2021.2.17.324</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Distance learning in kindergartens as one of the determinants in the anti-epidemic system of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article aims to describe the situation in kindergartens in the period of coronavirus quarantine, focusing on distance learning as a form of education. The research aimed to find out the experiences of kindergarten teachers with distance learning of children implemented during the period of coronavirus quarantine and how these experiences influenced their opinions on distance learning of children in the future. The study is based on survey methodology. The research group consisted of 93 teachers who are formally trained at various levels, but all are qualified. Distance learning was carried out via e-mail, websites, mobile phones, providing materials to children through their parents. The results revealed a number of issues: the need for Internet connection in kindergartens, IT technology, ideas for distance learning, as well as for training teachers to manage distance learning with IT technology. The respondents did not agree on the age group the pre-school distance learning should start from. They did not question the age limit for compulsory distance education

  • Název v anglickém jazyce

    Distance learning in kindergartens as one of the determinants in the anti-epidemic system of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The article aims to describe the situation in kindergartens in the period of coronavirus quarantine, focusing on distance learning as a form of education. The research aimed to find out the experiences of kindergarten teachers with distance learning of children implemented during the period of coronavirus quarantine and how these experiences influenced their opinions on distance learning of children in the future. The study is based on survey methodology. The research group consisted of 93 teachers who are formally trained at various levels, but all are qualified. Distance learning was carried out via e-mail, websites, mobile phones, providing materials to children through their parents. The results revealed a number of issues: the need for Internet connection in kindergartens, IT technology, ideas for distance learning, as well as for training teachers to manage distance learning with IT technology. The respondents did not agree on the age group the pre-school distance learning should start from. They did not question the age limit for compulsory distance education

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogical Contexts

  • ISSN

    2300-6471

  • e-ISSN

    2720-0000

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    131-145

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus