Předškolní vzdělávání a některé aspekty z praxe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1901XY6" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1901XY6 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Předškolní vzdělávání a některé aspekty z praxe
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou vzdělávání předškolních dětí v mateřské škole ve věkově heterogenní skupině. Učitelky mateřských škol polarizuje odlišný názor na zařazování dětí do tříd věkově heterogenních a věkově homogenních. Obsah předkládaného textu vychází z teorie didaktiky, Rámcového vzdělávacího programu a zaznamenává zkušenosti ze školní praxe v mateřských školách. Hledá odpověď na otázku: Jak explicitně realizovat vzdělávání ve věkově heterogenní třídě mateřské školy. V předkládaném textu je podaný návrh na řešení, který není nový, ale otvírají dveře ke způsobu vzdělávání, který je již známý v praxi základních i středních škol.V příspěvku jsou závěrem vybrány náměty a vyvozena doporučení pro řešení edukačního procesu v praxi. Stěžejním řešeným problémem v edukačním procesu je stanovení cíle a učební úlohy, pomoci nichž je možné realizovat vzdělávání ve třídě věkově heterogenní skupiny děti.
Název v anglickém jazyce
Pre-primary education and some aspects of practice
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the education of preschool children in kindergarten at age heterogeneous group. Kindergarten teachers polarizes different views on the inclusion of pupils in classes of age heterogeneous and homogeneous age. The contents of the present text is based on the theory of didactics, Framework educational program and records the experiences of school practice in kindergartens. Seeks to answer the question: How to explicitly implement education at age heterogeneous kindergarten class. In the present text, submitted a proposal for a solution that is not new, but it opens the door to the kind of education that is already known practice in primary and secondary schools.The paper concludes selected topics and to draw recommendations for addressing the educational process in practice. The main problem to be solved in the educational process is setting goals and learning tasks with which it is possible to implement the learning in the classroom heterogeneous age group of children.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Perspektivy výchovy a vzdělávání v podmínkách současného světa
ISBN
978-80-905245-6-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
69-78
Název nakladatele
Česká pedagogická společnost
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostravská Univerzita Pedagogická fakulta
Datum konání akce
17. 3. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—